شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه‌های کتاب طی دهه بصیرت در هرمزگان برگزار می‌شود

هرمزگان - سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت حماسه ۹ دی و دهه بصیرت گفت: مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه‌های کتاب در این دهه در هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، «اسلام خواجه یی» صبح شنبه از برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت حماسه ۹ دی و دهه بصیرت با برنامه‌های کتاب محور به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در محلات و مناطق روستایی هرمزگان خبر داد.

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی با راه اندازی فتنه سال ۸۸، اظهار کرد: نهم دی ماه سال ۸۸ یادآوری بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

وی سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان یادآوری اینکه از ۹ تا ۱۹ دی به نام دهه بصیرت نامگذاری شده است، گفت: این روز در تقویم کشور به نام روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» ثبت شده است.

او در ادامه به تشریح برنامه های روز ۹ دی و دهه بصیرت پرداخت و افزود: برگزاری تجمع بزرگداشت حماسه ۹ دی و سخنرانی پیرامون اهداف دشمنان از راه اندازی فتنه سال ۸۸ و همچنین نقش مردم ولایتمدار در خنثی کردن این توطئه شوم در مساجد از شاخص ترین برنامه هاست.

خواجه یی از برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای سرود و نمایش‌های آیینی با موضوع ۹ دی در مناطق پرتردد سطح شهرها و روستاها و مساجد به عنوان بخش دیگری از برنامه های دهه بصیرت نام برد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان اضافه کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شناخت فتنه‌های دشمنان و ضرورت ارتقا سطح آگاهی و بصیرت جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان و برپایی نمایشگاه‌های کتاب مرتبط با حماسه ۹ دی از دیگر برنامه‌های کانون های مساجد استان هرمزگان است.

این مقام مسئول، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ۹ دی و دهه بصیرت ویژه کودکان و برپایی نمایشگاه آثار برتر این مسابقه در سطح مساجد و برگزاری مسابقه انشاء ویژه دانش آموزان با موضوع ۹ دی با همکاری مدارس را بخش دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی در پایان گفت: برگزاری نشست های بصیرتی و تبیین ابعاد مختلف فتنه و حماسه تاریخی ۹ دی به همراه پرسش در رابطه با شبهات نوجوانان و جوانان در این زمینه و برگزاری مسابقات ورزشی در دو بخش پسران و دختران از دیگر برنامه های بزرگداشت ۹ دی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    سلام وقت بخیر خدا قوت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها