یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
نشست انجمن شعر سیریک در پارک ساحلی/ رکورد ۳۶ هزار نفری از تماشای انیمیشن بچه زرنگ در هرمزگان

هرمزگان - برگزاری نشست انجمن شعر سیریک در پارک ساحلی و رکورد ۳۶ هزار نفری تماشای انیمیشن بچه زرنگ در هرمزگان، بخشی از عناوین بسته فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در هرمز پس از یک دهه، نشست انجمن شعر سیریک در پارک ساحلی، رکورد ۳۶ هزار نفری از تماشای انیمیشن بچه زرنگ در هرمزگان و برگزاری کارگاه قصه گویی در بخش رودخانه در بسته خبری فرهنگی و ادبی هرمزگان خواهید خواند.

برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در هرمز پس از یک دهه

وحید امیری نماینده ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جزیره هرمز از برگزاری و راه اندازی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی پس از ده سال در جزیره هرمز خبر داد.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی هرمز ضمن اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی گفت: پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و مسئولان این جزیره را عامل اصلی برگزاری این نمایشگاه است.

وی افزود: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه موضوع کتاب در اولویت برنامه ها برای ترویج و تقویت نهضت مطالعه است.

نمایشگاه کتاب هرمز به مدت ۱۰ روز در نیمه اول دی ماه در جزیره هرمز برگزار خواهد شد.

نشست انجمن شعر سیریک در پارک ساحلی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک از برگزاری نشست انجمن شعر این شهرستان در پارک ساحلی شهر بندر گروگ خبر داد.

محمد پیشان در این خصوص گفت: فرهنگ و ادبیات امروزه از دو سرچشمه فرهنگ ایرانی و اسلامی شکل گرفته است. ترکیب این دو فرهنگ باعث شده است که فرهنگ امروز ما غنی‌تر و اصیل تر باشد. بنابراین باید آن را بیشتر معرفی کرد. بدین سبب انجمن شعر این شهرستان را در پارک ساحلی شهر بندر گروگ که یکی از مکان‌های پرتردد و زیباست برگزار کردیم تا با ابزار ادبیات با مردم سخن بگوییم.

وی ادامه داد: در این نشست ادبی اعضای انجمن شعر «استارگون زنبر» به شعر خوانی پرداختند. همچنین حافظ خوانی و شاهنامه خوانی از دیگر برنامه های اجرا شده در این نشست ادبی بود.

رکورد ۳۶ هزار نفری از تماشای انیمیشن بچه زرنگ در هرمزگان

پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» توانست با جذب مخاطب خود رکوردی جدیدی را در استان هرمزگان ثبت کند.

پویانمایی سینمایی «بچه‌زرنگ» جدیدترین محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تهیه کنندگی حامد جعفری که از پنجم مهر ۱۴۰۲ اکران شده است، بعد از شکستن رکوردهای مختلف توانست در کمتر از سه ماه یک رکورد جدید ثبت کند و وارد باشگاه ۵۰ میلیاردی‌های سینمای ایران شود.

این پویانمایی پر مخاطب در استان هرمزگان توانسته بیش از ۳۶ هزار نفر بیننده داشته باشد. پویانمایی بچه زرنگ هم اکنون علاوه در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، کیش، بندرلنگه به صورت سینما سیار در شهرستان های جاسک و میناب و روستاهای شرق استان در حال اکران است.

گفتنی است، این انیمیشن تاکنون بیش از ۱میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب داشته و رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن و پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را نیز در اختیار دارد.

برگزاری کارگاه قصه گویی در بخش رودخانه

کتابخانه علامه حلّی و پژوهش سرای بخش رودخانه در یک اقدام فرهنگی مشترک، عصر امروز میزبان برگزاری کارگاه قصه گویی بودند.

این کارگاه به مناسبت شروع فصل زمستان و رواج قصه‌گویی در شب نشینی ها و دورهمی های مردمان ادب دوست این بخش به مدت حدود ۲ ساعت در کتابخانه علامه حلّی برگزار شد.

مدرس این کارگاه، گُلمهر حسن زاده از کارشناسان و مدرسان این حوزه بود که با استقبال پرشوری نیز همراه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها