چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
تلاش می‌کنیم نیمی از خدمات کتابخانه ملی به پنجره واحد متصل شود

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با رد خبر اتصال ۱۴ درصدی خدمات این کتابخانه به پنجره واحد گفت: تصور می‌کنیم تا پایان امسال میزان اتصال خدمات کتابخانه ملی ایران از طریق پنجره خدمات ملی دولت هوشمند به بیش از ۵۰ درصد برسد.

علیرضا مختارپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره اتصال ۱۴ درصد از خدمات شناسه‌دار شده کتابخانه ملی به پنجره ملی دولت هوشمند بنابر اعلام رسانه ملی گفت: اول باید بگویم که آن درصدی که از طریق رسانه ملی پخش شد، اعلام غلطی بود؛ با مراجعه معلوم شد، این آمار اتصال اشتباه اعلام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره ارائه برخی خدمات مانند فیپا، فاپا و به‌طور کلی بعضی خدمات دیگر دارای پنجره واحد مشترک با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد: رسانه ملی این خدمات را برای پنجره خدمات هوشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محاسبه کرده بود. بعد از گزارش رسانه ملی درباره میزان اتصال ۱۴ درصدی خدمات شناسنامه‌دار کتابخانه ملی از طریق پنجره واحد هوشمند دولت به ما اطلاع دادند میزان اتصال کتابخانه ملی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ۲۵ درصد است نه ۱۴ درصد و این رقم اعلامی در گزارش رسانه ملی غلط بوده است.


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: قرار بود اسامی سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که کمتر از ۲۰ درصد خدماتشان از طریق پنجره خدمات دولت هوشمند ارائه می‌شود، معرفی شوند و به همین دلیل این اشتباه صورت گرفته است؛ البته براساس میزان اطلاع سازمان صداو سیما آن گزارش را تهیه کرده بود پایان آذرماه قرار است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از میزان ارائه خدمات نهادها و سازمان‌ها از طریق پنجره خدمات ملی دولت هوشمند ارائه کند که این گزارش قرار است در روزهای آینده اعلام شود. در گزارشی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است به‌زودی اعلام کند؛ درصد اتصال خدمات کتابخانه ملی از طریق این پنجره واحد هوشمند ملی بیش از ۲۵ درصد خواهد رسید.

وی درباره الزام اتصال ۱۰۰ درصدی خدمات کتابخانه ملی ازطریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند عنوان کرد: کتابخانه ملی یکسری از فعالیت‌های دیگر خود را به سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است و این سازمان اعلام کرده، در صورت تحقق این فعالیت‌ها، میزان ارائه خدمات کتابخانه ملی از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند بیشتر از ۲۵ درصد خواهد شد.

مختارپور عنوان کرد: برای ارائه درصد میزان اتصال خدمات کتابخانه ملی به پنجره واحد دولت هوشمند بعد از اعلام فعالیت‌های دیگر کتابخانه ملی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید ارزیابی‌های لازم را انجام دهد؛ بنابراین منتظریم پایان آذرماه میزان اتصال نهادها و سازمان‌ها به این پنجره خدمات ملی هوشمند دوباره از سوی این وزارتخانه اعلام شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه تصور می‌کنیم تا پایان امسال میزان اتصال خدمات کتابخانه ملی ایران از طریق پنجره خدمات ملی دولت هوشمند به بیش از ۵۰ درصد برسد، عنوان کرد: اینکه چرا این اتصال و ارائه خدمات از طریق پنجره واحد به ۱۰۰ درصد نرسیده مانند برخی سازمان‌های دیگر، باید بگویم این اتفاق نیازمند پشتیبانی مراکز و دستگاه‌های دیگر است؛ وارد این حوزه نمی‌شوم، زیرا همه دستگاه‌ها درحال کمک هستند تا به این پنجره خدمات هوشمند ملی متصل شوند حالا صرف اینکه یک دستگاه برای اینکه از خودش دفاع کند نباید دستگاه‌های دیگر را مقصر نشان بدهد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اتصال کامل به پنجره خدمات دولت هوشمند گفت: بخشی از این زیرساخت‌ها موجود است و بخشی هم فراهم می‌شود؛ البته مشخص است همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند تا این اتصال، کامل انجام شود و نیّت همه سازمان‌ها و نهادها، اتصال ۱۰۰ درصدی به پنجره خدمات دولت هوشمند است اما با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم این شرایط کمی سخت می‌شود اما قطعاً با کمی صبوری این ظرفیت‌ها تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، تمامی دستگاه‌ها موظف بودند تا پایان شهریورماه سال گذشته (۱۴۰۱)، علاوه‌بر طراحی پنجره واحد خدمات هوشمند خود، آن را به پنجره ملی هم متصل کنند. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اول آذرماه سال جاری اعلام کرد: «۳۰ آبان‌ماه آخرین مهلت دستگاه‌های دولتی برای ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات خود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است و بنا اعلام او درحال حاضر به‌طور متوسط حدود ۶۴ درصد خدمات دستگاه‌های دولتی به این پنجره متصل شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها