سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
برگزاری دوره آموزشی علوم قرآنی تدبر در زنجان

زنجان- مدیر دارالقرآن کریم زنجان گفت: دومین دوره آموزشی علوم قرآنی تدبر در زنجان برگزار می‌شود.

محمود رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: دارالقرآن کریم زنجان با همکاری شعبات شهرستانی دوره‌های آموزشی متعددی در طول سال اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزش عمومی قرآن‌کریم اعم از روخوانی و روانخوانی برای عموم مردم برگزار می‌شود، اضافه کرد: سرفصل‌های آموزشی این دوره مشتمل بر آشنایی با حروف عربی، حرکات کوتاه و کشیده، علائم سکون و تشدید و تنوین و مد، حروف ناخوانا، قواعد اشباع و خواندن تنوین نزد ساکن و وقف و علائم آن بوده و به قرآن‌آموزان حاضر در دوره ارائه می‌شود.

مدیر دارالقرآن کریم زنجان همچنین از برگزاری دوره آموزش علوم قرآنی تدبر در قرآن کریم ویژه برادران و خواهران خبر داد و گفت: این دوره توسط حجت الاسلام علیرضا مهرانفر برگزار خواهد شد.

رنگرز با اشاره به اینکه در زمینه حفظ قرآن کریم نیز مراکز مختلف در استان فعال است، افزود: هدف اصلی آموزش قرآن کتاب دینی ارتباط گیری و تلاش برای تعالیم قرآن در سطح جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ سطح آموزشی دارالقرآن کریم زنجان به قطب و پایه مسائل آموزشی در حوزه قرآنی تبدیل شده است، اضافه کرد: به همین دلیل دوره‌های آموزشی این مجموعه به صورت روزانه در سطح عمومی و تخصصی برگزار می‌شود.

مدیر دارالقرآن کریم زنجان گفت: از اولین سال تاسیس دارالقرآن کریم در زنجان یک هزارو ۵۰۰ نفر قاری قرآن تعلیم و تربیت داده شده است که آمار چشمگیر و قابل قبولی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط