سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
رمان «خدا در انتهای چار باغ» رهسپار بازار کتاب شد

خراسان‌رضوی – رمان «خدا در انتهای چارباغ» به قلم نسرین اکرامی شاعر و نویسنده مشهدی توسط انتشارات برگ‌بو رهسپار بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، کتاب «خدا در انتهای چارباغ» رمانی به قلم ترانه‌سرا، نویسنده و روزنامه‌نگار خوش‌ذوق مشهدی نسرین اکرامی (مهدوی) است به‌تازگی توسط انتشارات برگ‌بو روانه بازار کتاب شده است.

نسرین اکرامی در خصوص این کتاب گفت: این رمان یک داستان اقلیمی است. داستان کشمکش‌های درونی خانواده‌ای سنتی و متدین است که در محله چارباغ مشهد رخ می‌دهد.

وی درباره زمان رویدادهای کتاب اظهار کرد: اتفاقات این رمان به بازه زمانی دهه ۳۰ تا ۴۰ باز می‌گردد. مسائل اخلاقی و عاطفی، حسادت‌ها، چشم و هم‌چشمی‌های زنانه و تعصبات خشک مردان برخی موضوعات مطرح شده در این رمان هستند.

نویسنده رمان «پلک بزن بانو» ادامه داد: این رمان در یکی از بافت‌های اعیان‌نشین مشهد قدیم یعنی محله چارباغ اتفاق می‌افتد که ضرب‌المثل‌های آن ایام و همچنین توصیف مکان‌ها، کوچه‌های بن‌بست و برخی آیین و فرهنگ‌های آن ایام که اکنون از خاطر رفته راهم در خود جای داده است.

اکرامی با بیان اینکه نوشتن این اثر ۳ سال به طول انجامید گفت: کودکی من در این محله گذشت اما در ایامی که مشغول نوشتن این کتاب بودم، بارها به محله چارباغ برگشتم، ساعت‌ها در آنجا راه رفتم، از دیوارها و خانه‌های این محله عکس گرفتم، با مردم کوچه و بازارش حرف زدم و در خیال خود آدم‌های درون رمان‌ام را می‌دیدم که در این محله با یکدیگر معاشرت می‌کردند.

به گزارش ایبنا؛ آیین رونمایی از این رمان نیز هفته قبل به همت انجمن نویسندگان اهل قلم در مجتمع امام‌رضا (ع) مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    زنده باد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها