دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
پروژه ساخت کتابخانه روستای سراب قامیش سنندج ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کردستان _ سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه ساخت کتابخانه روستای سراب قامیش سنندج گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، معصومه حسنی خونسار دوشنبه با همراهی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج از پروژه در حال ساخت کتابخانه روستای سراب قامیش بازدید و بر تکمیل و بهره‌داری از این کتابخانه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کلنگ احداث کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش از سال ۱۳۹۰ زده شده است، افزود: این پروژه در حال حاضر با ۸۴۰ متر مساحت و ۳۲۰ متر زیربنا دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

حسنی خونسار با اشاره به اینکه کردستان یک استان فرهنگی بوده و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیز در سفر تاریخی خود بر فرهنگی بودن این استان تاکید داشتند، عنوان کرد: از این رو توسعه شاخص‌های کتابخوانی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ باید مورد توجه جدی متولیان امر باشد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان توسعه کتابخانه های عمومی را نیازمند حمایت مسئولان دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی از مهمترین ارکان توسعه فرهنگی در کشور هستند که باید بیش از پیش مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مسئول اجرای پروژه ساخت کتابخانه روستای سراب قامیش سنندج اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان است، عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان دستگاه بهره‌بردار از این پروژه است. سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، یادآوری کرد: هم اکنون بالغ بر ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

پروژه ساخت کتابخانه روستای سراب قامیش سنندج ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حسنی خونسار، زیربنای کتابخانه های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع ذکر و یادآوری کرد: اکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کردستان همچنین در ادامه بازدید از کتابخانه‌های عمومی استان، از کتابخانه عمومی سید ابراهیم ستوده شهر حسین آباد سنندج نیز بازدید و با کتابدار این کتابخانه گفتگو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها