دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
نخستین دوره «جایزه ملی پژوهش‌های برتر روابط فرهنگی بین‌المللی»

نخستین دوسالانه «جایزه ملی پژوهش‌های برتر روابط فرهنگی بین‌المللی» در زمینه‌های تالیف و ترجمه کتاب، تالیف مقاله، پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی و گزارش سیاستی برگزار می‌‏شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به‌منظور شناسایی آثار علمی تولید شده مرتبط با روابط فرهنگی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و بهره‌گیری از نتایج پژوهشی و مطالعاتی در حوزه سیاست‌پژوهی دیپلماسی فرهنگی کشور و نیز ارج نهادن و معرفی آثار برتر؛ نخستین دوسالانه «جایزه ملی پژوهش‌های برتر روابط فرهنگی بین‌المللی» در زمینه‌های تالیف و ترجمه کتاب، تالیف مقاله، پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی و گزارش سیاستی برگزار می‌‏شود.

محورهای جایزه ملی عبارتند از: دیپلماسی عمومی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دیپلماسی فرهنگی، دوران گذار تاریخی و نظم نوین منطقه‌ای و جهانی، ایرانی‌تباران و ایرانیان خارج از کشور، اقتصاد فرهنگ در عرصه بین‌الملل، فناوری‌های نوین در روابط فرهنگی بین‌المللی.

موضوعات فراخوان عبارتند:

کشورهای همسایه و دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آسیب‏ شناسی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

دین و ارتباطات بینادینی و دیپلماسی فرهنگی

دیپلماسی فرهنگی و زبان و ادبیات فارسی

و...

شرایط ارسال:

آثار دریافتی باید از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۹‬ تا ۳۰/‏۰۹/‏۱۴۰۲‬ به زبان فارسی، عربی یا انگلیسی ارائه یا چاپ شده باشند. پایان‌نامه و رساله‌ها مطابق با آیین‌نامه مدون محل تحصیل، قابل قبول است. دبیرخانه جایزه با رعایت حقوق مولف، مجاز به بهره‌برداری از محتوای آثار برگزیده در سامانه سازمان، کتاب، نشریات، بروشورها و تولید خبر است. ارسال آثار از طریق سامانه جایزه ملی (NAS.icro.ir) است وآن دسته از آثار که امکان بارگذاری در سامانه را ندارند، به صورت چاپی به نشانی دبیرخانه ارسال شوند. برای آگاهی بیشتر به تارنمای https://nas.icro.ir/fa/ مراجعه کنید.

آغاز ثبت‌نام در سامانه و ارسال آثار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲، مهلت ارسال آثار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲، داوری آثار: دی و بهمن ۱۴۰۲ و زمان برگزاری رویداد: اسفند ۱۴۰۲ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها