جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
افتتاح  شبکه قرآنی اقرا/ محافل قرآنی در خراسان شمالی رونق گرفت

خراسان شمالی- چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی در بجنورد در حالی برگزار شد که رویدادهایی نظیر افتتاح شبکه قرآنی اقرا، رونق محافل قرآنی در خراسان شمالی و... ازجمله این رویدادها هستند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - اکرم عباسی: چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی و به میزبانی شهر بجنورد از نهم آذرماه آغاز و امروز جمعه با برگزاری رقابت‌های مختلف به پایان خواهد رسید و روز شنبه هجدهم آذرماه سال جاری با برگزاری مراسم اختتامیه پایان خواهد یافت.

به گواه بسیاری از مسئولان عالی رتبه کشوری و شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات یکی از بهترین دوره‌های برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در کشور بوده است.

همدلی و هماهنگی و استقبال بی‌نظیر و باشکوه مردم و مسئولان استان خراسان شمالی در برگزاری و اجرای این مسابقات زبانزد خاص و عام در این دوره شده است.

کمبود زیرساخت‌ها در استان خراسان شمالی

برگزاری و اجرای چنین مسابقاتی در سطح ملی برای استانی که از کمبود زیرساخت‌های مهمی از جمله حمل و نقل در رنج است قطعاً با مشکلات فراوانی روبرو بوده، اما خوشبختانه به همت مسئولان عالی رتبه استان خراسان شمالی این مشکلات مرتفع و تا حدود بسیاری رضایت بسیاری از شرکت‌کنندکان در این دوره را جلب کرده است.

با حضور و استقبال ۳ هزار نفری مردم استان خراسان شمالی در مراسم افتتاحیه چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، الحق و الانصاف شایسته است که مسئولین ملی در فکر یک سالن اجتماعات پنج هزار نفری و شاید بیشتر در شهرستان بجنورد مرکز استان خراسان شمالی باشند.

استقبال بی‌نظیر مردم استان خراسان شمالی

به گفته مسئولین استان خراسان شمالی بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم استان از این مسابقات دیدن و در جریان اجراهای مختلف در بخش‌های گوناگون قرار گرفته‌اند.

در جریان برگزاری رقابت‌ها در دو شیفت صبح و بعدازظهر ۴ هزار نفر از مردم استان شاهد برگزاری باشکوه اجرای شرکت‌کنندکان بوده‌اند.

افتتاح  شبکه قرآنی اقرا/ محافل قرآنی در خراسان شمالی رونق گرفت

مردم ولایتمدار و ولایت‌پذیر استان خراسان شمالی با حضور خود در این دوره از رقابت‌ها نشان دادند که استان خراسان شایسته برگزاری رقابت‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی هستند.

حضور پر رنگ اهالی رسانه در انعکاس پوشش خبری مسابقات

اصحاب و اهالی رسانه در استان خراسان شمالی از رسانه‌های تصویری گرفته تا مطبوعات و رسانه‌های برخط به نحو احسن و به طور مستمر از چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اخبار متنوعی را برای هم‌وطنان و علاقمندان به سراسر ایران مخابره کردند.

افتتاح  شبکه قرآنی اقرا/ محافل قرآنی در خراسان شمالی رونق گرفت

رسانه‌های استان خراسان شمالی با تمام بضاعت و توان خود پای‌کار پوشش رسانه‌ای این دوره از مسابقات بودند تا اجرا و برگزاری تمام و کمال این دوره را مخابره کنند.

قطعاً و یقیناً حضور اصحاب رسانه از روزها قبل از برگزاری مسابقات قابل ستایش و این استقبال مردم از این دوره را نتیجه اطلاع رسانی اهالی رسانه خراسان شمالی میتوان قلمداد کرد.

به گفته مسئولان حضور و به اشتراک‌گذاری اخبار توسط اهالی رسانه در خراسان شمالی در راستای توسعه و ترویج و جریان سازی کلام و کتاب خدا بوده است.

آموزش و استمرار فراگیری فعالان قرآنی درخواست همه داوران و متسابقین

قریب به اتفاق بسیاری از داوران و شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات به بحث آموزش و استمرار فعالیت‌هان فعالان قرآنی تاکید داشتند.

داوران، متسابقین و مسئولین برگزاری و اجرای این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد همگی بر این باور بودند که در زمینه آموزش فعالان قرآنی باید تلاش‌های بیشتری از سوی مسئولان و متولیان فرهنگی کشور صورت پذیرد.

بسیاری از متسابقین در این دوره حضور نوجوانان و جوانان را غنیمت شمردند اما با این بیان که هنوز آموزش‌های مستمری را برای شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی دارا هستند.

به گفته کارشناسان قرآنی حاضر در این دوره از مسابقات آموزش تنها راه برون رفت از بسیاری از مشکلات تخصصی فعالان قرآنی و متسابقین حاضر در دوره‌های مختلف قرآنی است.

خروج رقابت‌ها از پایتخت ایران به مراکز استان‌های دیگر کشور

بسیاری از شرکت‌کنندکان از اینکه مکان برگزاری مسابقات از تهران خارج و به مراکز استان‌ها واگذار شده است، ابراز خوشحالی می‌نمودند چرا که تمرکز بر یک استان جای پیشرفت این فعالیت‌ها را در دیگر استان‌ها می‌گیرد و انگیزه‌ای برای فعالان قرآنی باقی نمی‌گذارد.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان‌های سراسر کشور باعث ایجاد فعالیت‌های متنوع قرآنی خواهد شد و همچنین برکت اجرای این مسابقات در استان‌ها به وفور دیده خواهد شد.

برگزاری مسابقات قرآن کریم در استان‌های مختلف و بخصوص کم برخوردار برای جذب نوجوانان و جوانان فعال قرآنی جای بسی خوشحالی است چرا که رونق این مسابقات در شهرستان‌ها و روستاهای این استان‌ها چراغی راهی خواهد شد که فعالیت‌های خود را بیشتر و بهتر ادامه دهند.

رونق محافل قرآنی در خراسان شمالی کلید خورد

با برگزاری بیش از ۸۰ محفل قرآنی در سراسر استان خراسان شمالی رونق این محافل با حضور پرشور مردم در نقاط مختلف استان کلید خورد.

محافل قرآنی در مراکزی همچون دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مساجد و امامزاده‌ها، دارالقران‌ها و بسیاری از سازمان‌های دولتی و حتی صنایع برگزار شد.

محافل قرآنی در استان خراسان شمالی قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه در نقاط مختلف شروع و همچنان بعد از برگزاری در روز آخر ادامه دارد. محافل قرآنی در ۸ شهرستان استان خراسان شمالی برگزار شده است.

استقبال گسترده مردان و زنان دارالقرآن خراسان شمالی، اسفراین از محافل قرآنی

شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی با فاصله ۶۰ کیلومتری از بجنورد که به دارالقرآن خراسان شمالی معروف است شاهد برگزاری محافل انس با قرآن متعددی برای بانوان و آقایان بود.

افتتاح  شبکه قرآنی اقرا/ محافل قرآنی در خراسان شمالی رونق گرفت

محافلی که با حضور گسترده مردم قرآن دوست اسفراین برگزار و کودکان و نوجوانان بسیاری همراه با والدین از این محافل استقبال کردند.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم برای اولین بار در شهرستان اسفراین برگزار و بانوان فعال قرآنی توانستند در جلسات متنوع قرآنی شاهد حضور بسیاری از قاریان بانو در محافل باشند.

افتتاح شبکه قرآنی اقرا

همزمان با آغاز آئین افتتاحیه چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در استان خراسان شمالی رونمایی از از یک شبکه قرآنی صورت پذیرفت.

افتتاح  شبکه قرآنی اقرا/ محافل قرآنی در خراسان شمالی رونق گرفت

شبکه ۲۴ ساعته پخش زنده و تولیدی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران با نام اقرا همزمان با آیین گشایش چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد رونمایی شد.

برگزاری نمایشگاه در حاشیه مکان برگزاری مسابقات سراسری قرآن

بسیاری از فعالان حوزه صنایع دستی، فرهنگی، هنری در مکان برگزاری مسابقات قرآن کریم، نمایشگاهی را از محصولات متنوع و سنتی استان خراسان شمالی با غرفه‌های متعدد برگزار کرده‌اند.

چندین غرفه صنایع دستی، دو نمایشگاه کتاب، یک غرفه کودکان و یک چادر سیاه که نماد عشایر استان خراسان شمالی است در بیرون از محوطه برگزاری راه اندازی شده است.

حضور بسیاری از مسئولان و متولیان فرهنگی کشور در مراسم اختتامیه

به گفته مسئولان ارشد برگزاری مسابقات بیش از ۴۰ مهمان در سطح ملی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و جمعی از مدیران ارشد اوقاف و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمره مهمان‌های آیین اختتامیه حضور خواهند داشت.

با همه موارد گفته شده در بالا که تنها بخشی از حواشی برگزاری و اجرای چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد است، به جرات میتوان گفت که مسئولان عالی‌رتبه قرآنی کشور به طور شفاف به اجرای برگزاری خوب این مسابقات در خراسان شمالی اذعان و امیدوار هستند که نیز دوره‌های بعد با رفع کمبودها مجدداً برگزار شود.

به گزارش ایبنا، چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۹ تا ۱۸ آذرماه در شهر بجنورد و به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در حال برگزاری است.

رقابت‌های آقایان در مجتمع داریوش و رقابت‌های بانوان در مجتمع پتروشیمی بجنورد در دو بخش نغماتی (دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‎سرایی و اذان ویژه آقایان) و آوایی (قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء) برپا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط