یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
معرفی روستای اسفندیار طبس به عنوان برگزیده نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

خراسان جنوبی- روستای اسفندیار طبس خراسان جنوبی برای دومین سال متوالی، به عنوان برترین روستای دوستدار کتاب کشور انتخاب شد و مردم روستا نیز طی مراسمی تکریم شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، مدیرکل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح یکشنبه در مراسم قدردانی از کتابخوانان روستای اسفندیار گفت: در رویداد روستاهای دوستدار کتاب کشور، تعداد ۳۰۰ روستا از نقاط مختلف شرکت کردند.

اسماعیل جانعلی‌پور با بیان اینکه روستای اسفندیار بخش دیهوک برای دومین بار متوالی به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شده است، افزود: این موفقیت حاصل زحمات و تلاش‌های جمعی روستائیان است.

وی بیان کرد: برای قدردانی از کتابخوانان این روستا، ۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه اختصاص می‌یابد.

جانعلی‌پور اذعان داشت: از امروز به مدت یک سال ماهانه پنج میلیون تومان برای خرید کتاب، به روستای اسفندیار اختصاص می‌یابد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم غنی‌سازی برنامه‌های حوزه کتاب را ضروری دانست و گفت: به عنوان تکلیف در حوزه توسعه فرهنگی، علاوه بر فراهم‌سازی بسترها باید تمرکز ما بر غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب باشد.

معرفی روستای اسفندیار طبس به عنوان برگزیده نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

علی فرخنده با بیان اینکه در توسعه فرهنگ، اولین اصلی که وجه تمایز فرهنگ غرب و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بوده، تفکر مبنایی است، افزود: کتاب می‌تواند ما را به سر منزل مقصود برساند و باید توجه کنیم که نگاه نوجوانان و جوانان را در حوزه تربیت تمدنی به سمتی سوق دهیم که بدانند در عصر انتظار، اتفاقی فرای مرزهای جغرافیایی باید رقم بخورد.

فرخنده ضمن تبریک به مردم اسفندیار به دلیل انتخاب این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب اذعان داشت: روستای اسفندیار علاوه بر اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی سرآمد است، به عنوان روستای برتر عامل به فرهنگ ایرانی اسلامی در سطح کشور نیز شناخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها