یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
ترجمه تازه‌ترین اثر از نوئل کرول

کتاب «درآمدی بسیار کوتاه بر شوخی، مروری فلسفی»، اثر نوئل کرول از سوی مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری فرهنگستان هنر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «درآمدی بسیار کوتاه بر شوخی، مروری فلسفی» با نگاهی به ماهیت شوخی و ارزش آن در فرهنگ ملت ها منتشر شده است. نوئل کرول در بخشی از پیش‌گفتار این کتاب آورده است: «اندیشمندان در هر فرهنگ انسانی‌ای نشانی از شوخی را کشف کرده‌اند و بیش از ۲۰۰۰ سال درباره آن به بحث و گفتگو پرداخته‌اند.

این کتاب در سه فصل به موضوع شوخی می‌پردازد. فصل نخست کتاب بر ماهیت شوخی تمرکز دارد و نظریه‌های عمده شوخی را مرور می‌کند تا از رهگذر تعارض میان این نظریه‌ها ابعاد مهم پدیده شوخی را برجسته سازد. فصل دوم کتاب به بررسی نسبت شوخی هیجان و شناخت می‌پردازد و درصدد کشف آن است که آیا سرخوشی فکاهی نوعی از هیجان است؟ نویسنده در فصل آخر، به نسبت میان شوخی با ارزش به ویژه بر مبنای کارکردهای اجتماعی پرداخته و شوخی و سرخوشی ملازم آن را دارای نقش مهمی در ساختار جوامع می‌داند. در انتهای کتاب نیز فهرست لغات انگلیسی و فارسی مورد استفاده آمده است.

کتاب «درآمدی بسیار کوتاه بر شوخی، مروری فلسفی» توسط صالح طباطبایی ترجمه شده و انتشارات فرهنگستان هنر آن را در ۱۸۸ صفحه منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها