جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
عیادت مداح اهل بیت (ع)از خبرنگار لرستانی

لرستان - محمود کریمی مداح اهل بیت(ع) با حضور در منزل جانباز دفاع مقدس و خبرنگار لرستانی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد محمود کریمی شامگاه پنج‌شنبه با حضور در منزل سرپرست روزنامه جمهوی اسلامی استان لرستان با این جانباز دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حسن مرادی یک نسخه از کتاب زندگی‌نامه و خاطرات دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خود با عنوان «خبرنگار جمهوری اسلامی» را به کریمی اهدا کرد.

حُسن ختام این دیدار روضه‌خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) از سوی مداح اهل بیت محمود کریمی بود.

کتاب «خبرنگار جمهوری اسلامی» (زندگی‌نامه و خاطرات حسن مرادی عکاس و خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی) با تحقیق سامان سپهوند و فریبا مرادی‌نسب و نگارش فریبا مرادی‌نسب از سری کتاب‌های کنگره شش هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان است که از سوی انتشارات هاویر با ۲۶۱ صفحه همراه با تصاویر این عکاس و خبرنگار دفاع مقدس به صورت رنگی است که در ۱۰۰۰ نسخه به قیمت ۴۵ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

به گزارش ایبنا، محمود کریمی، شامگاه پنج‌شنبه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مصلی الغدیر خرم‌آباد به مداحی پرداخت.

حسن مرادی رزمنده‌ای است که از آثار بر جای مانده از جنگ و از میدان جنگ و همچنین از اقدامات انجام شده برای تسکین آلام برآمده از جنگ، به خلق، ضبط و ثبت تصاویر پرداخته است.

راوی کتاب «خبرنگار جمهوری» از آثار جنگ، میدان جنگ و اقداماتی که در راستای تسکین آلام جنگ‌زده‌ها صورت می‌گیرد، تصاویری خلق کرده است که بسیار گویا هستند. آثاری که نیاز به ترجمه ندارند و تمام مردم دنیا به یک زبان، می‌توانند عکس‌های او را بینند و می‌توانند با همه ابعاد جنگ از آثار مخرب آن گرفته نظیر: ویرانی خانه‌های غیرنظامی‌ها، از بین رفتن مردم بی‌دفاع، تجاوز به حریم‌های خصوصی اقشار و بسیاری موتیف‌های دیگر تا آثار زیبا و بشردوستانه آن، نظیر: کمک به جنگ‌زده‌ها، مداوای رایگان زخمی‌ها، راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی، احداث پناهگاه و جان‌پناه برای مردم آشنا شوند.

در عکس‌های ثبت شده حسن مرادی، مطالبی مندرج شده است که بیننده را بدون زحمت تحقیق و طی نمودن مراحل پژوهش، در جریان اوضاع جنگ در دو جبهه خودی و دشمن قرار می‌دهد.

مصاحبه و نگارش خاطرات عکاسان از آن رو ارزشمند است که خود عکاس در تصاویرش حضور ندارد و جنبه عاطفی و روحی عکس در سینه عکاس جا مانده است که تنها از مسیر روایت، گفت‌وگو و نگارش خاطرات می‌توان به این گنجینه‌های عظیم دسترسی پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها