چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
جشن ۶۰ سالگی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد

سمنان- به همت کتابداران کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهرستان سمنان جشن ۶۰ سالگی این کتابخانه با حضور فرماندار سمنان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، جشن ۶۰ سالگی کتابخانه امام خمینی (ره) سمنان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، فرماندار سمنان، شهردار سمنان و جمعی از کتابداران، نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر در محل این کتابخانه همزمان با پیش از ظهر چهارشنبه، برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این مراسم فعالیت کتابداران را یکی از مهمترین ستون‌های علاقمندی مردم به کتاب و مطالعه و همچنان پایداری کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: اقدامات کتابداران کتابخانه امام (ره) در تمام این شش دهه و در راستای انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی و ترویجی، قابل تقدیر است.

محمد طاهریان با اشاره به قدمت و نقش کتابخانه امام (ره) سمنان بیان کرد: بسیاری از بزرگان شهر سمنان نخستین قدم‌های موفقیت خود را از کتابخانه برداشتند و افتخارات علمی فراوانی را کسب کردند از این رو این افتخار کتابخانه امام (ره) سمنان از که دهه‌ها توانسته به فرهنگ این شهرستان خدمت کند.

حسین موسویان شهردار سمنان نیز در سخنانی کوتاه با بیان اینکه تاریخ شهر سمنان گواه مردمانی فرهنگ دوست است، گفت: دو هزار و ۶۰۰ سال اسناد فرهنگ دوستی مردم سمنان وجود دارد و این نشان دهنده غنای فرهنگ منطقه است.

وی با بیان اینکه کتابخانه امام (ره) خدمات ارزنده را به شهر سمنان ارائه کرده است، بیان کرد: هر میزان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و نگه داشت چنین زیرساخت‌های ارزنده‌ای بکوشیم، باز هم در این حوزه کارهای زیادی باقی می ماند که باید صورت گیرد.

در این مراسم از کتابداران کتابخانه امام (ره) و پیشکسوتان این کتابخانه تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها