جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
سازمان اوقاف موافقت کند بازسازی کتابخانه آیت‌الله میلانی اسکو آغاز می‌شود

نماینده آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی، موافقت سازمان اوقاف برای آغاز بازسازی کتابخانه قدیمی آیت‌الله میلانی اسکو را خواستار شد.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره وضعیت کتابخانه آیت‌الله میلانی شهر اسکو اظهار کرد: شهر اسکو به‌عنوان شهر فرهنگی که اکثر مردمانش در حوزه فرهنگ، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها مشغول خدمت هستند. در حوزه کتابخانه‌ای نیز وضعیت تقریباً مناسبی دارند. در این شهر یک کتابخانه قدیمی وجود دارد که نیازمند بازسازی است. یک خیّر از شهرستان اسکو، علاقه‌مند شده که همه هزینه‌های بازسازی این کتابخانه را بر عهده بگیرد و کتابخانه مدرنی بسازد.

نماینده آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کتابخانه عمومی بسیار قدیمی زیرمجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، ادامه داد: این کتابخانه دارای زمینی وقفی است که سازمان اوقاف برای بازسازی این کتابخانه باید رضایت بدهد. شرط این رضایت نیز «عوارض پذیره» است که دریافت آن هزینه کلانی نیاز دارد.

وی با اشاره به قول خیّر برای بازسازی کتابخانه گفت: برای حل مشکل و بازسازی این کتابخانه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت کردم؛ ایشان برای حل این مشکل قول مساعد دادند و قرار است مکاتبه شود.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه برای حل این مشکل یک‌سال است مذاکره و کارهایی نیز انجام شده است، عنوان کرد: اکنون ساخت کتابخانه در مرحله موافقت سازمان اوقاف است و امیدواریم با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت سازمان اوقاف، این مشکل حل شود.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه آیت‌الله میلانی سال ۱۳۳۶ در شهرستان اسکو در زمینی به مساحت هزار متر مربع و زیربنای ۳۵۰ متر مربع تاسیس شده است. این کتابخانه ۴۰ هزار جلد کتاب و ۱۲۰۰ نفر عضو فعال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها