دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری از خبرگزاری کتاب ایران

مصطفی ده‌پهلوان، رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به مناسبت هفته کتاب از خبرگزاری کتاب ایران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری ضمن بازدید از سرویس‌های مختلف تنها خبرگزاری تخصصی کتاب با بیان اینکه مقوله کتاب و کتابخوانی بستر پیشرفت و توسعه کشور است، گفت: هر چقدر میزان ترویج سنت کتابخوانی را بالاتر ببریم به نفع کشور خواهد بود.

ده‌پهلوان با اشاره به نقش خبرگزاری کتاب در عرصه اطلاع‌رسانی این حوزه بیان کرد: خبرگزاری کتاب ایران علاوه بر نشر خبرهای حوزه کتاب می‌تواند در برخی از نقاط هماهنگ‌کننده باشد و ارتباط بین پژوهشگران و ناشران را تسهیل کند. هر چه تعامل و ارتباطات در این عرصه بیشتر باشد؛ این عرصه رشد بیشتری خواهد داشت، زیرا میراث فرهنگی یک رشته علمی میان‌دانشی است و ارتباط تنگاتنگی با سایر رشته‌ها دارد.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دفتر یادبود ایبنا خبرنگاران را سربازان فرهنگی کشور نامید.

بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری از خبرگزاری کتاب ایران

مصطفی ده‌پهلوان دارای دکتری باستان‌شناسی از دانشگاه تهران، مؤلف کتاب‌های «باغ نگارستان» و «سکه‌شناسی سلوکی»، مترجم کتاب «محاسبات رایانه‌ای در باستان‌شناسی» است. همچنین ده‌ها مقاله در حوزه باستان‌شناسی و تاریخ را به نگارش درآورده است.

برگزاری و اجرای ده‌ها پروژه پژوهشی میدانی و آزمایشگاهی در حوزه باستان‌شناسی، ۱۳ سال سابقه تدریس در دانشگاه، داوری بیش از ۱۰۰ مقاله، پروژه و طرح‌های پژوهشی و اختراع در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری، شرکت در بیش از ۵۰ دوره و کارگاه آموزشی و پژوهشی ملی و بین‌المللی در حوزه باستان‌شناسی و مدیریت منابع‌فرهنگی بخش دیگری از رزومه او به شمار می‌رود.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در زمینه مدیریتی و اجرایی نیز عضو هیئت علمی گروه باستان‌شناسی، رئیس مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، مدیر موزه مقدم و باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران به مدت ده سال، عضو کمیته علمی چندین همایش ملی و بین‌المللی مرتبط با میراث‌فرهنگی، عضو شورای هماهنگی موزه‌های کشور، سرپرست هیئت کاوش آموزشی گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، عضو شورای عالی موزه‌های دانشگاه تهران، عضو هیئت مدیره انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، دبیر علمی نخستین همایش موزه‌های دانشگاهی کشور بوده است.

گفت‌وگوی تکمیلی این نشست به زودی منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها