یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
کارگاه تخصصی آموزش داستان در مشهد برگزار شد

خراسان‌رضوی - کارگاه تخصصی آموزش داستان هم‌زمان با هفته کتاب با حضور محمداسماعیل حاجی‌علیان، نویسنده و استاد دانشگاه در مجتمع امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، هم‌زمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران کارگاه تخصصی آموزش داستان امروز با حضور جمعی از علاقه‌مندان به داستان‌نویسی و با حضور محمداسماعیل حاجی‌علیان در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

ماهیت داستان کوتاه و چالش‌های آن، مفهوم حماسه، انواع کشمکش، مهارت‌های نویسنده، عمق روایت، انواع شخصیت‌پردازی، چگونگی شروع و افتتاحیه داستان، گفت و گوی داستانی و.. برخی از مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

همچنین اینکه در این کارگاه، موضوعی مشخص برای نوشتن داستان کوتاه در نظر گرفته شد و پس از اینکه شرکت‌کنندگان در مورد آن نوشتند، داستان‌ها توسط مدرس مورد نقد، تحلیل و بررسی قرار گرفتند.

محمد اسماعیل حاجی علیان متولد ۱۳۵۹ در سنگسر است که جریان نویسندگی را با داستان شروع کرد و بعد به نوشتن نمایشنامه، فیلمنامه، رمان، ناداستان و پژوهش پرداخت. او تاکنون بالغ بر صد داستان کوتاه نوشته است. آثار این نویسنده که برگزیده جایزه جلال است تاکنون در جشنواره‌های زیادی نظیر کتاب سال، قلم زرین، داستان حماسی، رمان انقلاب و… حائز رتبه شده‌اند.

به گزارش ایبنا؛ سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم آبان‌ماه ۱۴۰۲ با برنامه‌های فرهنگی متنوع و با حضور نویسندگان و فعالان فرهنگی در خراسان‌رضوی آغاز شده است و تا سی‌ام ماه جاری ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها