شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
جانباز اصفهانی قرآن کتابت شده توسط خود را به موزه رضوی اهدا کرد

خراسان‌رضوی – با هماهنگی معاونت بین الملل آستان قدس رضوی انجام شد، یکی از جانبازان استان اصفهان قرآن خطی کتابت شده خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مصطفی شهریار که مسئولیت گروه جهادی شهاب الزهرا را بر عهده دارد و در مناطق محروم به خدمت رسانی مشغول است، گفت: از سال ۱۳۹۰ در کنار فعالیت‌های جهادی شروع به کتابت قرآن خطی با خط ثلث کردم.

وی ادامه داد: خط ثلث خطی است که روی کاشی‌ها نوشته می‌شود و به گونه‌ای است که همگان می‌توانند به صورت راحت و روان آن را بخوانند.

این هنرمند، که نگارش این قرآن را به نیت اهدا به موزه حرم مطهر رضوی، کتابت کرده است، در ادامه افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «شهدا همچون آیات قرآن مقدس هستند» از دیگر اهداف کتابت این قرآن زنده کردن نام و یاد شهدای ۸ سال دفاع مقدس بود که از همین رو در هر صفحه از قرآن نام یک شهید به خط نستعلیق آورده شده است.

شهریار تصریح کرد: در همین راستا اسامی ۷۵۱ شهید از شهدایی که در دوران دفاع مقدس در کنار ما به شهادت رسیده اند، در این قرآن نگاشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: این قرآن به سبک قرآن عثمان طه نگاشته شده است و کتابت آن از سال ۹۰ تا ۹۸ به مدت ۸ سال به طول انجامیده است.

این جانباز ۸ سال دفاع مقدس در ادامه افزود: وی تصریح کرد: روزی که شهید حججی به شهادت رسید مشغول کتابت صفحه ۵۳۳ این قرآن بودیم و از همین رو این صفحه به نام و یاد این شهید بزرگوار نگاشته شد، همچنین ۱۴ صفحه آخر این قرآن نیز به نام ۱۴ معصوم نوشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها