شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
معرفی «فرماندار برتر استان هرمزگان» در حوزه کتاب/ تاکید ائمه جمعه به اولویت ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی

هرمزگان - در بسته شهرستان بندرلنگه با کتاب، «فرماندار برتر استان هرمزگان» در حوزه کتاب و تاکید امامان جمعه به اولویت ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، بندرلنگه از شهرستان پیشرو حوزه فرهنگ و ادبیات استان هرمزگان است و کتاب و کتابخوانی یکی از از اولویت های جامعه فرهنگی این بندرقدیمی است.

«فرماندار برتر استان هرمزگان» در حوزه کتاب

فرماندار شهرستان بندرلنگه در بخش انجمن کتابخانه‌های برتر استان هرمزگان در مراسم گرامی‌داشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار به عنوان «فرماندار برتر استان هرمزگان» انتخاب شد.

در سی و یکمین هفته کتاب استان هرمزگان فواد مرادزاده فرماندار شهرستان بندرلنگه به عنوان فرماندار برتر در حوزه انجمن‌ها شناخته شد.

اولویت بندرلنگه باید ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد

معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرلنگه به همراه کتابداران و مسئولین کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی امام جمعه شهرستان بندر لنگه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام شریفی ضمن خدا قوت و تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خطاب به مسئولان فرهنگی شهرستان گفت: تلاش برای ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان باید جزو اولویت‌ها باشد.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرلنگه ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان در یکسال سال گذشته ارائه داد و همچنین عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی در ایام هفته کتاب بیش ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در دست اجرا دارند.

در پایان سعید شادمانی از وی خواستار معرفی کتاب به صورت هفتگی در خطبه‌های نمازجمعه شد و همچنین درخواست کرد خیرین را برای ساخت کتابخانه‌های روستایی در دست احداث تشویق کنند.

دین، فرهنگ و تاریخ ما همواره الفتی دیرینه با کتاب داشته است

در هفته کتاب و کتابخوانی، بخشدار، معاون فرماندار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرلنگه با حضور در دفتر امام جمعه با وی دیدار کردند.

شیخ مسعود راهبر، با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب دروازه ای است برای پیشرفت بشریت و خواستار توجه بیشتر مسئولین امر به مقوله کتاب و کتابخوانی و اشاعه فرهنگ کتابخوانی در میان آحاد مردم جامعه شد.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه در دین مبین اسلام با اشاره به آیه رب ادخلنی صدقا … گفت: دین، فرهنگ و تاریخ ما همواره الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی داشته است و مصداق بارز آن معجزه پیامبر گرامی اسلام، قرآن کریم این کتاب انسان ساز است.

راهبر خاطر نشان کرد: پرداختن به امر کتابخوانی و مطالعه و عادی کردن رویه آن در خانواده‌ها می‌بایست از سنین کودکی و توسط والدین در فرزندان نهادینه و به عادتی حسنه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: قرار دادن زنگ کتابخوانی در بین ساعات کلاسی دانش آموزان، تشویق و سوق دادن دانش آموزان برای مطالعه در سالن های مطالعه، تشویق خانواده ها برای ایجاد کتابخانه های شخصی باید از اولویت های مهم در امر ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی باشد.

در ادامه سعید شادمانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی در این دیدار از راهبر خواستار معرفی کتاب و ترویج این امر به صورت هفتگی در خطبه های نماز جمعه و تشویق جامعه خیرین برای ساخت کتابخانه‌های روستایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها