چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
اقتصاد کتابفروشی‌ها در نمایشگاه استانی کتاب اولویت خواهد بود

خراسان‌رضوی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در مدل جدید برپایی نمایشگاه‌های استانی کتاب، اقتصاد کتابفروشی‌ها اولویت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، محمد حسین‌زاده در بازدید از فروشگاه پاتوق کتاب در منطقه بولوار میرزا کوچک‌خان مشهد همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که نمایشگاه‌های کتاب استانی در گذشته آسیب‌ها و نقایصی داشته است.

وی ضرر به اقتصاد کتابفروشی‌ها در زمان برپایی نمایشگاه کتاب استانی و عدم حضور انتشارات اثرگذار ملی در نمایشگاه‌های استانی را از جمله این آسیب‌ها برشمرد و ادامه داد: این موارد و همچنین کرونا باعث تعطیلی نمایشگاه‌های کتاب استانی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: با توجه به تغییراتی که در نمایشگاه کتاب تهران اتفاق افتاد و تجربه خوبی که در فروش مجازی کتاب توسط کتابفروشی‌ها پدید آمد، این تصمیم گرفته شد که مدل نمایشگاه کتاب تهران در سطح استانی نیز طراحی و تجربه شود.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: نخستین تجربه نیز در استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز شکل گرفت. پس از پایان کار و در صورت بازخوردهای مثبت این اقدام، تلاش می‌کنیم این مدل را در استان خراسان‌رضوی نیز تجربه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در تلاش هستیم با آسیب‌شناسی و بررسی بازخوردها، نمایشگاه کتاب مشهد را با مدل نمایشگاه کتاب تبریز برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: برآورد ما این است که این اقدام در سال آینده به عنوان نمایشگاه کتاب استانی در مشهد صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها