سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
هفته‌کتاب فرصتی برای توجه دوباره به اهمیت کتاب

خراسان‌رضوی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی برای توجه دوباره به اهمیت کتاب، نقشِ کتاب در سبک زندگی ما و چگونگی رشد و اعتلای ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، محمد حسین‌زاده عیش‌آبادی گفت: کتاب و کتاب‌خوانی مختص یک روز خاص نیست بلکه یک رفتار اجتماعی است که در تمام طول سال باید ساری و جاری باشد. اما اینکه یک هفته مشخص از سال را برای کتاب و کتابخوانی در نظر می‌گیرند بیشتر جنبه‌ای نمادین دارد تا توجه گروه‌های مختلف اجتماعی را به این موضوع جلب کند.

وی افزود: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی برای توجهی دوباره به اهمیت کتاب و نقش کتاب در سبک زندگی ما و چگونگی رشد و اعتلای ماست. امروز رسانه‌های جدید راه‌های زیادی را برای فرار افراد از مطالعه به‌وجود آورده‌اند، هفته کتاب و کتابخوانی قرار است به ما یادآوری کند که کتاب چه نقش کلیدی‌ای در رشد فکری و عملی ما در زندگی دارد.

حسین‌زاده عیش‌آبادی با اشاره به برنامه‌های این اداره در سطح خراسان رضوی گفت: در این استان هم تلاشِ مضاعفی از سوی چندین تشکل مردمی در حوزه ترویج و توزیع کتاب در کنار چند سازمان صورت گرفته تا به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی، هم کتاب‌های خوب معرفی شوند و هم فضای توزیع کتاب در مناطق مختلف شهر به درستی صورت بگیرد. در حوزه تبلیغات هم پیامِ اهمیتِ کتاب و کتابخوانی منتشر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در انتها افزود: رویدادهای مختلفی نیز توسط دستگاه‌ها، کتابفروشی‌ها و ناشران مختلف در فضای حقیقی و مجازی طی این هفته تدارک دیده شده است که به مرور در رسانه‌ها اعلام خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها