دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کاروان کتابی به مناطق سیل زده و محروم استان گلستان اعزام می‌شود

گلستان - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تشریح برنامه‌های شاخص این دستگاه اجرایی ویژه هفته کتاب سی و یکم، گفت: با توجه به سیل اخیر در استان، کاروان کتابی با اجرای برنامه‌های شاد و امیدآفرین راهی مناطق آسیب دیده و کم برخوردار می‌شود.

جواد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، ضمن تبریک فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: در روزهای گذشته شاهد وقوع سیل در مناطقی از شرق استان گلستان بوده‌ایم که متأسفانه ساکنین این مناطق در کنار خسارت‌های مادی دچار آلامی شدند.

وی افزود: در همین راستا و باهدف امیدآفرینی و انگیزه بخشی به‌خصوص برای قشر کودک و نوجوان، کاروان کتابی هم‌زمان با برپایی هفته کتاب سی و یکم و با همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی راهی این مناطق (شهرستان‌های کلاله و گالیکش) می‌شود.

جواد قربانی درباره برنامه‌های این کاروان گفت: اهدای کتاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شاد و امیدبخش و دیدار با نویسندگان بومی، محور فعالیت‌های کاروان در این مناطق سیل‌زده و نیز کم برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برنامه‌های این دستگاه اجرایی مطابق با عناوین روزهای هفته کتاب و در ۲ نوبت صبح و عصر برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: زنگ کتاب‌خوانی و قصه‌گویی، دیدار با چاپخانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و ناشران، همایش تجلیل از اهالی قلم و خادمان نشر، جشن کتاب در مناطق محروم ازجمله برنامه‌های ما ویژه این ایام است.

جواد قربانی افزود: بازدید از کتابخانه‌های روستایی و کانون‌های مساجد، اهدا کتاب به پرستاران، دیدار با نویسندگان و خانواده ناشران فقید، ویژه‌برنامه در مسیر دانایی بر بال کتاب در برج قابوس گنبدکاووس و اردوی فرهنگی «چگونه من کتاب می‌شوم» باهدف آشنایی کودکان با روند چاپ کتاب از دیگر برنامه‌های ستادی هفته کتاب سی و یکم فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن دعوت از عموم مردم به بهره‌مندی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ویژه این ایام گفت: برنامه‌های پرشماری نیز به همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقصی نقاط استان ویژه هفته کتاب سی و یکم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایبنا، سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار آینده خواندنی است در استان گلستان هم‌زمان با سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها