دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
۱۰۰هزار عنوان کتاب زنده می‌شوند

خوزستان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی پویش «اهدای کتاب، اهدای زندگی» با شعار «کتابی که زنده می‌شود » و با هدف جمع‌آوری ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برگزار می‌شود.

عباس حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه برنامه‌های متنوع در هفته کتابخوانی موجب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌شوند، اظهار کرد: یک هزار و ۲۷۵ برنامه در ۱۶۱ کتابخانه عمومی خوزستان برای هفته کتابخوانی برنامه‌ریزی شده و سند این برنامه‌ها شهرستان به شهرستان تدوین شده است.

حسین زاده غبار روبی از مزار شهدا را اولین برنامه هفته کتابخوانی دانست و افزود: زنگ کتابخوانی، رونمایی از پوستراهدای کتاب اهدای زندگی است برنامه هایی ویژه حوزه کودک در کتابخانه مرکزی، سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه درمصلای اهواز، دور همی کتابداران در کتابخانه مرکزی، آیین تقدیرازکتابداران و کتابخانه درتالارمهتاب از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتابخوانی است.

وی افتتاح کتابخانه آزادی در شهرستان اندیمشک را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: افتتاح نمایشگاه کتاب در ۳۰ آبان در کتابخانه مرکزی خوزستان و اختتامیه دومین جشنواره در پناه نخل‌ها درشهرستان شوش بخشی دیگری از رویدادهای هفته کتابخوانی است.

حسین زاده ادامه داد: هفته کتاب تبلور همه فعالیت‌های کتابداران در کتابخانه‌ها است و کل برنامه‌های کتابخانه‌ها تحت الشعاع این فضا قرارمی‌گیرد. هرچند این برنامه‌ها درطول سال انجام می‌شود اما در هفته کتاب فعالیت‌ها متمرکز شده و یک حرکت متحدالشکل با اثر بخشی بیشتر ایجاد می‌شود.

وی گفت: خیلی ازکتاب‌ها در قفسه اداره‌ها مهجور هستند وکتابخانه‌ها با شعار اهدای کتاب، اهدای دانایی این پیام را به مخاطبان می‌دهد تا کتاب‌ها را در اختیار نهاد کتابخانه‌ها یا در اختیارکتابخانه‌های عمومی شهرها، روستاها، زندان‌ها و مدارس قرار گیرد. و هدف ما جمع‌آوری ۱۰۰ هزارعنوان کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها