یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
آموزش مهارت‌های زندگی در قالب قصه ضروری است/ امیدبخشی به کودکان در قصه‌ها

البرز - یکی از قصه‌گویان جشنواره قصه‌گویی استان البرز بر این باور است که ما با قصه‌ها زندگی می‌کنیم از این رو آموزش مهارت‌های زندگی در قالب قصه‌گویی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، دنیا یارمحمدی، عصر یکشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قصه گویی در مورد علت انتخاب قصه خود با موضوع غزه اظهار داشت: من مربی کودک هستم و هر جا کودکی حالش بد باشد، حال من هم بد است؛ بعد از حوادث غزه منابع را جستجو کردم و چون منبع مناسبی پیدا نکردم قصه دیو جنگی را نوشتم تا سرزمین فلسطین و زیبایی‌ها و منابع آن و علت جنگ دژخیمان با این کشور، را به کودکان نوجوان و نونهال توضیح دهم.

این قصه گوی البرزی، امید دادن به کودکانی که در جنگ گرفتار شده اند را ضروری دانست و گفت: قصه اعتماد به نفس را در کودکان افزایش می دهد و در آموختن دیگر مهارت‌ها هم کمک می کند.

مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی در قالب قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: در این حوزه سعی می‌کنم کتاب‌های مختلفی را مطالعه کنم اگر کتابی نیابم حتماً قصه را خودم می نویسم.

وی، جشنواره قصه‌گویی را نوعی درمانگری دانست و گفت: به نظر من جشنواره درمانگر است، من بارها دیده ام که برخی والدین که در برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان شان مشکل دارند با بهره‌گیری از قصه‌ها توانسته‌اند این مشکلات را تا حد زیادی، حل کنند.

یارمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه علاقه‌مند به آموزش قصه گویی است، گفت: یادگیری دو طرفه است و در تعامل بین یادگیرنده و یاد دهنده فرآیند آموزش، اتفاق می افتد.

این قصه گوی البرزی، برگزاری جشنواره قصه گویی را مهم توصیف کرد و گفت: ما با قصه‌ها زندگی می‌کنیم.

گفتنی است؛ دنیا یارمحمدی در جشنواره قصه گویی استان البرز در بخش غیررقابتی این دوره از جشنواره، با عنوان «قصه‌گویی با موضوع غزه» قصه «دیو جنگی» را به کودکان مظلوم غزه تقدیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها