یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
ادبیات مقاومت محدود به زمان و مکان نیست

آذربایجان شرقی- نویسنده بنام دفاع مقدس با بیان اینکه ادبیات مقاومت محدود به زمان و مکان نیست، گفت: زنده نگه داشتن ادبیات مقاومت، زنده نگه داشتن پویایی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، معصومه سپهری در نشست شب حماسه و مقاومت سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تبریز اظهار داشت: شهدا و ماجرای مقاومت مردم کشور در طول هشت سال دفاع مقدس افتخار مشترک ماست و نباید اجازه دهیم محدود به یک زمان شود.

این نویسنده عرصه دفاع مقدس و مقاومت یادآور شد: جزو اولین کسانی بودم که از اولین دوره نمایشگاه کتاب تبریز حضور داشتم و از بدو شکل گیری آن شرکت کرده‌ام و امیدوارم زندگی‌مان از مسیر نوشتن، فهمیدن و کتاب جدا نشود.

وی افزود: مسیر ورود من به این عرصه اتفاقی بود و آن سالها تازه جنگ به پایان رسیده بود و مانند تمامی هم نسلی‌هایم هراس از جنگ را داشتیم و گوشه‌های کوچکی از مصیبت مردم غزه را شاهد بودیم.

سپهری در پاسخ به اینکه چگونه به عرصه نویسندگی وارد شده است، گفت: اهل کتاب و شعر بودم و اوایل با پیاده سازی صوت مصاحبه رزمندگان، کارهای کوچکی را شروع کردم و اولین کسی که کتابش را نوشتم، مهدی قلی رضایی بود.

وی عنوان کرد: بعد از پیاده کردن نوارها، متن‌ها آنقدر خوب بود که پیشنهاد دادند تا به کتاب تبدیل کنم، آن زمان ۲۱ سال داشتم و کتابی در مورد جنگ نوشتم که اثر ممتاز جشنواره ربع قرن کتاب دفاع مقدس شد.

سپهری اضافه کرد: به جوانان توصیه می‌کنم در هرکاری که انجام می‌دهند، باور داشته و به خودشان احترام بگذارند، کتاب و اثر، معرف هر نویسنده‌ای است پس سعی کنید در هر کاری درجه یک باشید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: اگر اعتقاد داریم که مطالعه سبب آگاهی شده و اگر اهل بیت (ع) ما را به این موضوع توصیه کرده‌اند، چرا ما خودمان بستر فرهنگی برای کتاب مهیا نمی‌کنیم؟

اسد بابایی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب پس از چهار سال وقفه با وجود تمامی کاستی‌ها اقدام خوبی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط