سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
صدور حکم جایگزین حبس/خرید بیش از ۱۹۹ جلد کتاب به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون ریال

آذربایجان‌غربی- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۱۹۹ جلد کتاب برای کتابخانه‌های عمومی هفت حوزه قضایی از محل مجازات‌های جایگزین حبس خریداری شد.

ناصر عتباتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه گفت: در شش ماهه سال جاری ۷ فقره حکم فرهنگی خرید کتاب توسط شعب دادگاه‌های کیفری حوزه‌های قضایی ارومیه، ماکو، پیرانشهر، چهاربرج و بوکان به ارزش بیش از ۶۲۴ میلیون ریال صادر گردیده است که از این محل تعداد ۱۹۹ نسخه کتاب برای کتابخانه‌های عمومی خریداری شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: این کتاب‌ها با نظارت و تایید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خریداری شده و پس از آماده‌سازی در دسترس کاربران و اعضای کتابخانه‌های عمومی ۷ حوزه قضایی مذکور قرار گرفته است.

وی افزود: این قضات فرهیخته به جای صدور مجازات حبس که دارای آثار بسیار مخربی است، رای به خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌ها صادر کرده‌اند.

عتباتی گفت: امیدواریم آمار مجازات‌های جایگزین حبس به نحو چشمگیری افزایش یابد و قضات رسیدگی کننده نهایت استفاده را از این ظرفیت بسیار ارزشمند قانونی کنند.

این مسئول ادامه داد: مسلماً هر چقدر بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه به معنای واقعی تقویت کنیم و مردم را به این سمت و سو سیر دهیم و علاقمند کنیم و بر این اساس مناسبت‌های اجتماعی تنظیم شود، بیشتر آسیب‌های اجتماعی اتفاق نخواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها