دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
ضیافت «بفرمایید کتاب» در گناوه برگزار می‌شود

بوشهر - ضیافت «بفرمایید کتاب» همزمان با سی و یکمین هفته کتاب به همت انتشارات دریانورد با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری روایت دریای جنوب در بندر گناوه برگزار می‌شود.

مدیر انتشارات دریانورد و رئیس ستاد برگزاری ضیافت بفرمایید کتاب در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گناوه گفت: این ضیافت در طول سه شب؛ یعنی در شب‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه (۲۰ تا ۲۲ آبان) در گناوه، بوستان خور، کلبه فرهنگ و هنر ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.

غلامحسین دریانورد ادامه داد: در این ضیافت‌ها برنامه‌های متنوعی شامل رونمایی از کتاب، پارگراف‌خوانی، خاطرات کتابی، شعرخوانی، جشن امضاء، اهدای کتاب و… اجرا می‌شود.

به گفتۀ وی، ضیافت «بفرمایید کتاب» برنامه‌ای است که بر مبنای نذر و اهدای کتاب و با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دانایی‌افزایی و ارتقاء بینش جامعه و شناسایی نویسندگان بومی و آثار تازه‌منتشر شدۀ به جامعۀ کتابخوان گناوه‌ای هر ساله اجرا می‌شود.

این مروج کتابخوانی و چهره برتر هنر انقلاب استان در تشریح برنامه‌های سه ضیافت «بفرمایید کتاب» بیان کرد: در ضیافت هشتم، از کتاب‌های «دی کرم» نوشتۀ محمد مظفری، «شیرین و زنان خسروپرویز» اثر محسن حسینی، «خارگ را شناختی یا بگویم؟» و «بی‌بی‌مریم» نوشتۀ عبدالکریم نیسنی رونمایی و در مورد این آثار گفت‌وگو خواهد شد.

دریانورد ادامه داد: در نهمین ضیافت «بفرمایید کتاب» هم از آثار دیگری که در سال جاری از سوی ناشران بومی راهی بازار کتاب شده‌اند، رونمایی خواهد شد که این آثار شامل «دبیزۀ بلوکات» از محمد مذکوری، مجموعه‌شعر محلی «غیاله» سردۀ محمدجواد جعفری‌همت، «مسیر سبز» نوشتۀ مریم صفوی و «تاتای پریدن» از اسماعیل علی‌پور» می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری ضیافت «بفرمایید کتاب» یادآور شد: در ضیافت دهم نیز دو کتاب از جهانشیر یاراحمدی، نویسنده و پژوهشگر جنوبی به نام‌های «زندگی و روزگار هنری من؛ شرح زندگی غلامحسین دریانورد» و «یک هشت‌دری و چند نیمدری» و دو اثر از خودم با عناوین «دیالوگ‌های روایی و مینمال‌های نمایشی و «منزل هفتم» معرفی و رونمایی خواهند شد.

دریانورد سپس به اهمیت کتاب در روشنگری و بیداری جامعه اشاره و تصریح کرد: از دید من، فروغ صبح دانایی، کتاب است، چون کتاب دربردارندۀ اطلاعات و کشفیات تازه و تجربیات زیسته دیگران است که مخاطب با خواندن و درک آن‌ها نسبت به مجهولیات زندگی و مسائل مختلف دانایی و علم بیشتری کسب می‌کند.

به گزارش ایبنا؛ ضیافت «بفرمایید کتاب» همزمان با شب‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ آبان جاری به‌مناسبت سی و یکیمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در بوستان خور گناوه پذیرای دوستداران کتاب از سراسر استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها