شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
انجمن شعر و ادب «فداغ» در بندرعباس تاسیس شد

هرمزگان - انجمن شعر و ادب فداغ با هدف چاپ و انتشار آثار در قالب کتاب در بندرعباس تاسیس شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، انجمن شعر و ادب فداغ استان فارس در بندرعباس تاسیس شد.

هدف از تاسیس این انجمن، علاوه بر عضوگیری جوانان علاقمند به شعر و ادب، جمع آوری اشعار، داستان ها و ضرب المثل های فداغی و چاپ و انتشار آنها در قالب کتاب است.

از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان مجوز فعالیت انجمن شعر و ادب فداغ با استناد به بند ۴ ماده ۱۱ آیین نامه امور انجمن های ادبی صادر شد.

این انجمن پیش از این به صورت غیر رسمی در فضای مجازی و دورهمی های دوستانه و محافل ادبی فعالیت هایی داشت اما برای انسجام بخشیدن به این فعالیت ها، مجوز رسمی انجمن را اخذ کردند تا بتوانند طبق قوانین و آیین نامه ها به فعالیت خود ادامه دهند.

شاعران و اهل قلم و علاقمند به فرهنگ و ادب فداغ که بیشترشان ساکن بندرعباس هستند، به عنوان هسته مرکزی و هیئت موسس یا هیئت امنای انجمن شعر و ادب فداغ محسوب می شوند که عبارتند از ۱- علیرضا رنجبر ۲- سید مرتضی قتالی ۳- محمد باقری ۳- عبدالرحیم خدامی ۴- حسین فریدونی ۵- علی درستکار ۶- مهدی راستی ۷- محسن خجسته ۸- محمود نورسیده ۹- عبدالرضا نعمتی (عبدی) ۱۰- حسن راهپیما ۱۱- حسن اخلاقی ۱۲- فاضل نریمانی ۱۳- عادل نریمانی ۱۴- احمد کهنسال ۱۵- ولی الله منصوری ۱۶- محمد قادری ۱۷- فاطمه رنجبر.

علی درستکار دبیر انجمن شعر و ادب فداغ اعلام کرده است: برای کسانی که تمایل دارند عضو این انجمن شوند، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و تنها مختص به فداغی‌ها نیست؛ عزیزان اهل قلم و فرهیخته از شهرها و روستاهای اطراف فداغ نظیر دیده بان، عمادده، ارد، بیرم و … که در واقع «اچمی» یا «اشمی» زبان هستند نیز می توانند عضو این انجمن شوند.

فِداغ، دهستانی با وسعت نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر مربع است که در بخش مرکزی شهرستان گراش در جنوب غربی استان فارس واقع شد و در فاصله حدود ۳۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها