یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
«کاکتوس را هم می‌شود بغل کرد» روایتی از زندگی مردانِ کوچکی که زودتر از سن‌شان بالغ می‌شوند

خراسان‌رضوی - نویسنده مجموعه داستان «کاکتوس را هم می‌شود بغل کرد» گفت: این کتاب در خصوص مردانِ کوچکی است که زودتر از سن‌شان بالغ می‌شوند و به سرگذشت مردان و زنانی می‌پردازد که پلاکِ خانه‌شان افتاده است، آدرسی ندارند و فاقد کارت شناسایی‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، محمد حقیقت‌خواه نویسنده این اثر متولد نیشابور و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است که تا کتون ۴۵ اثر چاپی داشته است که از میان آنان می‌توان به «دانشنامه مصور نیشابور»، کتاب دوجلدی «نیشابور شکوه تمدن»، «طریق العارفین»، «نماد های عاشورایی» و «مساجد ایران وجهان» اشاره کرد.

او که از جمله از فعالان فرهنگی مشهد به شمار می‌رود در خصوص مجموعه داستان «کاکتوس را هم می‌شود بغل کرد» به خبرنگار ایبنا گفت: این مجموعه داستان دارای ۵ داستان کوتاه با عناوینِ رستوران لاکچری، زنگ تفریح، آیینه غبارگرفته، روز مادر و کاکتوس را هم می‌شود بغل کرد، است.

دبیر انجمن نویسندگان اهل قلم خراسان در خصوص مضامین این داستان‌ها اظهار کرد: این کتاب در خصوص مردانِ کوچکی است که زودتر از سن‌شان بالغ می‌شوند و به سرگذشت مردان و زنانی می‌پردازد که پلاکِ خانه‌شان افتاده است، آدرسی هم ندارند و فاقد کارت شناسایی‌اند و قبل از اینکه بچگی کنند، دسته چرخ بازیافت به‌دست می‌گیرند تا چرخ زندگی‌شان را بچرخانند.

محمد حقیقت‌خواه ادامه داد: هرکدام‌شان نان‌آور کوچکی هستند که خیلی زود مرد شده‌اَند، زنانی که با تمام احساس زنانه‌شان روحیه مردانه دارند و هرکدام با غیرت‌شان پشت مشکلات را به خاک مالیده‌اند. ما بارها این افراد را در روزمره‌گی‌مان می‌بینیم و بی‌تفاوت از کنارشان عبور می‌کنیم.

این نویسنده در خصوص اهمیت پرداختن هرچه بیشتر به ادبیات داستانی در بین نسل جدید گفت: اگر جوانان و نوجوانان ما در این مسیر قرار بگیرند و به ادبیات داستانی بیشتر علاقه‌نشان دهند، این مسئله آنان را از بسیاری آفت‌های اجتماعی دور خواهد کرد. هرگاه ما کتابی را به دست جوانی می‌دهیم در حقیقت سیگار و قلیانی را ازدست او گرفته‌ایم.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «کاکتوس را هم می‌شود بغل کرد» در قطع رقعی و در ۱۷۵ صفحه توسط انتشارات سیمرغ خراسان به تازگی رهسپار بازار کتاب شده است و هم‌اکتون در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها