سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
۴۲ عنوان کتاب در انتشارات دانشگاه کردستان چاپ شد

کردستان - مدیر پژوهشی دانشگاه کردستان از چاپ ۴۲ عنوان کتاب به همت انتشارات دانشگاه کردستان خبر داد و گفت: این تعداد کتاب در یک سال گذشته به همت این انتشارات، روانه بازار نشر شد.

حسین دانش مهر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار داشت: کتاب به‌عنوان ابزار انتقال دانش، قدیمی‌ترین و ماندگارترین کالای فرهنگی است و در حال حاضر نیز علی رغم سلطه رسانه‌های دیجیتالی، به‌عنوان یکی از کالاهای فرهنگی پرمصرف در جامعه محسوب می شود.

وی با اشاره به فعالیت حوزه پژوهشی در زمینه انتشارات دانشگاه کردستان عنوان کرد: از مهر ماه سال ۱۴۰۱ تا اول مهر سال جاری تعداد ۴۲ عنوان کتاب در قالب‌های ترجمه، تالیف، تصحیح، تصنیف و تجدید چاپ به همت انتشارات دانشگاه کردستان چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

مدیر پژوهشی دانشگاه کردستان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم هر ساله ۳۵ تا ۴۰ عنوان کتاب، مطابق آین نامه نشر کتاب دانشگاه به چاپ برسد، افزود: کتاب‌های چاپ شده به همت اساتید دانشگاه و پژوهشگران برجسته خارج از دانشگاه تالیف و یا ترجمه شده‌اند.

دانش مهر با اشاره به عناوین کتاب‌ها بیان کرد: کتاب‌های «زوایای دید؛ چگونه مسائل اجتماعی را بفهمیم»، «جامعه شناسی، قانون، مفهوم و بازتاب‌ها»، «رد پای آب در جامعه مصرفی مدرن»، «سنگ شناسی»، «روش‌های معدن کاری زیرزمینی»، «نانو ذرات سبز»، «شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی ورزشی»، «شور شاعری»، «گورانی‌های علی مردان»، «بوتیقای گیرانه وه»، «حافز به کوردی» و … از جمله کتاب‌های چاپ شده این انتشارات در یک سال اخیر است.

وی به روند چاپ کتاب در دانشگاه کردستان نیز اشاره و اضافه کرد: کتاب‌ها در شورای نشر مطابق آیین نامه بررسی اولیه شده و سپس جهت داوری به دو نفر داور متخصص ارسال و در نهایت فرآیند اصلاحات، ویراستاری و اداری را طی می‌کند.

دانش مهر، حمایت از پژوهش‌های علمی، همایش‌ها و کنفرانس‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، دوره‌های پسادکتری، نشریات علمی، طرح‌های ارتباط با صنعت، شرکت‌های رشد و دانش بنیان را از جمله دیگر فعالیت‌های معاونت پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان برشمرد.

مدیر پژوهشی دانشگاه کردستان همچنین یادآوری کرد: ۸ عنوان کتاب صوتی نیز در یک سال گذشته به همت این معاونت نشر داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها