شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
توسعه بخش کودک در بازطراحی کتابخانه‌های البرز مورد توجه قرار گیرد

البرز - مدیرکل اجتماعی استانداری البرز گفت: بازطراحی بخش کودک و توسعه مخزن کتاب و تجهیز سالن‌های مطالعه و استانداردسازی نور در کتابخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، محمدجواد کاظمینی عصر شنبه ضمن بازدید از کتابخانه عمومی امام رضا (ع) شهرستان اشتهارد به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی استان در پیشبرد امور فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد، گفت: نگاه کتابخانه‌ها کیفی‌سازی برنامه‌های کتابخانه‌ای است.

فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه پررنگ‌تر شده است

وی با تاکید بر اینکه مهمترین برنامه‌های کتابخانه‌ها فرهنگی است، افزود: با توجه به ظرفیت آماری که در اعضای کتابخانه‌های کشور وجود دارد، فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه پررنگ‌تر شده است.

مدیرکل اجتماعی استانداری البرز در بخش دیگری ایجاد فضاهای جدید با کاربری فرهنگی را در جذب اقشار مختلف موثر دانست.

کاظمینی همچنین بهره‌برداری از فضاهای بلااستفاده کتابخانه‌ها را با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر به اعضا مهم توصیف کرد.

لزوم توسعه بخش کودک در کتابخانه‌های استان

به گفته وی بازطراحی بخش کودک و توسعه مخزن کتاب و تجهیز سالن‌های مطالعه و استانداردسازی نور، تهویه و سایر ملزومات از جمله مورادی است که در کتابخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اجتماعی استانداری البرز توسعه کتابخانه‌ای را مهم ارزیابی کرد و ایجاد بخش‌های جدید از جمله کلاس‌های آموزشی تحت وب، بخش حرفه آموزی و آشنایی با مشاغل را از آن جمله خواند.

کاظمینی بر توسعه بخش کودک تاکید کرد و گفت: همچنین اتاق‌های مطالعه انفرادی باید در بازطراحی کتابخانه مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها