شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
تشکیل هسته همکاری نویسندگان در کنگره شهدای لرستان

لرستان - فرمانده سپاه لرستان از تشکیل هسته همکاری نویسندگان لرستان در کنگره شهدا خبر داد و افزود: ۲۰۰ عنوان کتاب در کنگره ملی شش هزار ۵۵۵ شهید لرستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سردار مرتضی کشکولی روز شنبه در کنگره ملی شش هزار ۵۵۵ شهید لرستان با اشاره به آغاز به کار ستاد کنگره ملی شهدای لرستان از دی ماه ۹۹ گفت: ۱۳۱ هزار سند شامل وصایا، خاطرات و چهار هزار و ۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده از شهدا و دفاع مقدس جمع‌آوری شده است که این اسناد و خاطرات به ۴۰ مستند رادیویی و تلویزیونی تبدیل شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به تشکیل هسته همکار نویسندگان و شعرا در استان، گفت: ۵۲ نویسنده، ۱۲ شاعر و ۸ نمایشنامه‌نویس حول محور کنگره شناسایی و سازماندهی شدند و در این زمینه بیش از دو هزار و ۱۳۶ یادواره شهدا در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ پویش مجازی، ۲۰ قسمت پویانمایی و چهار هزار و ۵۰۰ پوستر شهدا تهیه شده است گفت: در فضای مجازی با بهره‌برداری از فرهنگ شهید و شهادت اقدامات قابل توجهی در راستای مبارزه با توطئه‌های دشمن صورت گرفته است.

وی افزود: به نام و یاد ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان خدمات زیادی به همین نام و عدد انجام شده است تا حدی که حتی کسبه استان نیز در این مشارکت‌ها سهیم بودند که به‌منظور محرومیت‌زدایی و خدمات به نام شهدا، در استان انجام شده است.

سردار کشکولی گفت: خدمات درمانی به محرومین و مناطق محروم، سفر رایگان به مشهد و عتبات و عالیات، اهدای جهیزیه، ۱۵۰ کرسی مناظرات استاد و دانشجویی، حمایت از ۱۴ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی، اجرای صدها سرود و تئاتر خیابانی، افتتاح ۱۱ بوستان و پارک بانوان به نام شهدای استان از جمله اقدامات انجام شده در برگزاری کنگره به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در ابتدا ۴۳ هزار و ۳۳۹ اقدام برای برگزاری این کنگره در نظر گرفته شد افزود: اکنون این عدد با هم‌افزایی مردم، مسئولان، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بسیار بیشتر شده است.

تشکیل هسته همکاری نویسندگان در کنگره شهدای لرستان

کنگره شهدا باید جاودان بماند

همچنین سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه هویت، پیشرفت، استقلال، آزادی و شخصیت سیاسی کشور مدیون خون پاک شهدا است عنوان کرد: کنگره شهدا باید جاودان بماند تا این فرهنگ در میان جوانان بماند چراکه تنها با شهادت ماندگار هستیم و دشمنان نمی‌توانند درخشش نور را ببینند.

فرمانده سپاه با اشاره به اینکه معامله بزرگ پدران و مادران شهدا با خدا، زیباترین معامله است افزود: شهیدان با شهادت خود از زندگی دنیا چشم‌پوشی و نفس و جان را فدای اسلام کردند تا کفار، مشرکان و منافقان نتوانند بر سرنوشت مسلمانان تاثیرگذار باشند.

شهادت هرگز کهنه و فراموش نمی‌شود

وی با بیان اینکه شهادت هرگز کهنه و فراموش نمی‌شود بیان کرد: خداوند به شهدا حیات ملکوتی بخشیده است و در حالی‌که شهدا به آرزوی خود رسیدند اما خانواده‌های آنها جان عزیزان خود را فدا کردند و اخلاص، عظمت و ایثار خانواده شهدا در هیچ کجا دیده نمی‌شود.

مردم لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند

سردار سلامی همچنین با بیان اینکه مردم لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند گفت: اینجا نسیم غیرت و وفاداری موج می‌زند چراکه مردمانی با صداقت و اخلاص، صاف و صادق، مردمان حماسه و دلاوری و از خودگذشتگی هستند و این صفات شایسته تحسین مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت آیت‌الله بروجردی قله رفیع فقاهت بود و هنوز هم معارف، سیره و اندیشه او در دنیای اسلام زبان‌زد می‌باشد اظهار کرد: همچنین شهید سردار محمد بروجردی مسیح کردستان و دیگر شهیدان لرستان جانفشانی‌ها کردند.

لرستان دین خود را با حماسه‌آفرینی به ایران ادا کرد

وی ادامه داد: لرستان دِین خود را با حماسه‌آفرینی به ایران و اسلام ادا کرد و جنگید همچنین فرزندان این سرزمین قدم‌های مستحکم داشتند و دست هایشان برای شکست دادن دشمنان بلند بود.

تشکیل هسته همکاری نویسندگان در کنگره شهدای لرستان

به گزارش ایبنا، در حاشیه کنگره شش ههزار ۵۵۵ شهید لرستان پیکر مطهر دو شهید گمنام از شهدای عملیات خیبر تشییع شد که پس تشییع به تهران منتقل خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها