چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
شاعران اهواز فاجعه بشری علیه مردم غزه را محکوم کردند

خوزستان - نویسنده و شاعر خوزستانی گفت: حادثه ناگوار غزه قلب‌های ما را به درد آورد و شاعران اهوازی با سرودن اشعار در رویکرد مظلومیت مردم غزه ، توانستند فاجعه بشری را به شیوه رسا و جذاب برای مردم بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حامد صافی در آئین افتتاحیه انجمن شعرترنج اهواز شامگاه چهارشنبه درکتابشهر ایران در جمع شاعران اظهار کرد: هدف از افتتاح این انجمن شعر، رونق بخشیدن به عرصه شعر وشاعری در اهواز است.

صافی با اشاره به اینکه افتتاح این انجمن شعری مصادف با فاجعه وحشتناک فلسطین است، عنوان کرد: حادثه ناگوار غزه قلب‌های ما را به درد آورد و بر همین اساس شاعران باسرودن اشعار درخصوص مظلومیت مردم غزه توانستند، این فاجعه بشری را به طور رسا و جذاب برای مردم بیان کنند.
 
مدرس دانشگاه چمران اهواز، ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این انجمن علاوه بر رونق بخشی شعر شاعران اهوازی، جمع کردن شاعران ماهر و کسب معرفت برای علاقه‌مندان به شعر است.
پژوهشگر خوزستانی با بیان اینکه انجمن شعر ترنج چهارشنبه آخر هر ماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: آسیبی که بیشتر انجمن ها دارند، برگزاری هفتگی جلسات بود که اکثر افراد با توجه به مشغله‌هایشان نمی‌توانند هرهفته در جلسات شعرسرایی شرکت کنند و این مسأله باعث رکود زمینه شعرسرایی شد.
وی ادامه داد: با توجه به بررسی مشکلات انجمن‌های شعر تلاش می‌کنیم انجمن شعر ترنج ماهی یکبار برگزار شود تا عموم مردم بتوانند با خیالی راحت از آن بهره ببرند.
این مدرس دانشگاه در بخش دیگر سخنان خود گفت: این انجمن طراحی اشعار، نقد شعر، حمایت کردن از علاقمندان به شعرسرایی، گفت وگو درمورد شعرها، طرح مباحث روز در رابطه با شعر، رونمایی ازکتاب‌های برجسته شاعران در مناسبت‌های مختلف را در برنامه کاری خود قرار داده است.
صافی بیان کرد: در ایام کرونا، اهواز در عرصه شعرسرایی افت شدیدی پیداکرد، زیرا جلسات متعدد درآن زمان کنسل شد و به همین علت لزوم آغاز شعرخوانی در زمان حال زده شد تا اهواز دراین عرصه نیز بدرخشد.
وی افزود: درکشور ایران شعرسرایی اهمیت فراوانی دارد و حتی مقام معظم رهبری تاکید فروانی به نشست های شعری دارد، چون ملت ایران تنها کشوری است که رهبرانش حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری شاعرانی برجسته هستند.
وی یادآور شد: سرودن و شنیدن شعر در نزد عموم مردم از اهمیت فروانی برخوردار است و علاقه‌مندان به حفظ شعر می‌توانند دراین انجمن شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها