شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
۲ کتاب خاطرات و همسران شهدا در مرحله اخذ مجوز است

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: دو کتاب خاطرات و همسران شهدا در مرحله اخذ مجوز است.

‌امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از اولویت‌های حوزه هنری در فعالیت‌های استانی حمایت از کتاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه ادبیات پایداری و به ویژه موضوعات مربوط به دفاع مقدس هم از اولویت‌های ویژه حوزه هنری است، اضافه کرد: خوشبختانه استان زنجان نویسندگان خوبی در این حوزه دارد که دارای قلم شیوا وگیرایی هستند.

نعمتی با بیان اینکه در قالب ثبت و ضبط خاطرات خانواده‌ها و همسران شهدا دو کتاب در مرحله اخذ مجوز است، گفت: یکی از این کتاب‌ها به بمباران کوچه بینش و خاطرات یکی از همسران شهدا اختصاص دارد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه این دو کتاب با حمایت حوزه هنری به چاپ رسیده و منتشر خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر نیز حوزه هنری آماده حمایت از کتاب‌های موضوعی به ویژه دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز کتاب مجموعه داستان‌های جنگی با عنوان بوی باروت سوخته منتشر شد، افزود: این کتاب شامل مجموعه داستان‌های نویسندگان زنجانی است که وقایع جنگ را به تصویر کشیده است.

نعمتی با بیان اینکه در استان زنجان ما شاهد درخشش استعدادها و اتفاقات خوبی هستیم و در تمام بخش‌های هنری هنرمندان مستعدی فعال هستند، اضافه کرد: یکی از موضوعات دیگری که در حوزه حمایت از مباحث دفاع مقدس پیگیر هستیم، تولید فیلم و مستند در این حوزه است.

وی ادامه داد: پرداختن به زندگی رزمندگان، غواصان و مادران شهدا سوژه‌های خوبی برای فیلم‌سازی است و باید ذهن هنرمندان را به چنین سوژه‌هایی معطوف کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها