چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۴
«غزلیات شمس» شفیعی کدکنی نقد شد

جلسه نقد و بررسی کتاب «گزیده غزلیات شمس تبریز» محمدرضا شفیعی کدکنی، دیروز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت، با حضور توفیق سبحانی و ابراهیم خدایار در سالن همایش‌های شهر کتاب برگزار شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این جلسه به نقد و تحلیل و معرفی کتاب دو جلدی «گزیده غزلیات شمس تبریز» با مقدمه و گزینش و تفسیر دکتر شفیعی کدکنی اختصاص داشت.

این کتاب حاصل بیش از ۳۵ سال زحمات کدکنی در حوزه مولوی و مولاناپژوهی است که به تازگی توسط انتشارات سخن به بازار کتاب عرضه شده و با گذشت تنها چند ماه از انتشار آن به چاپ پنجم رسیده است.

در این برنامه مریم حسینی، توفیق سبحانی، ابراهیم خدایار و علی اصغر محمد خانی حضور داشتند و این کتاب را از دیدگاه‌های مختلف بررسی کردند.

نشست بعدی شهر کتاب به بررسی آثار دکتر رضا داوری‌اردکانی با حضور دکتر محمد‌رضا ریخته‌گران و دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی می‌پردازد. عقل و زمانه و تفکر سیاسی موضوع مورد بحث این جلسه خواهد بود.

همچنین یکشنبه، ۲۰ اردیبهشت، ساعت ۱۷ برنامه ویژه‌ای به مناسبت فوت رضا سیدحسینی با عنوان «سیدحسینی در آینه ترجمه‌هایش» با حضور ابوالحسن نجفی، بهاءالدین خرمشاهی، علی ساجدی و مهشید نونهالی برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای شرکت در این جلسات می‌توانند به خیابان احمد قصیر، نبش کوچه سوم، شهر کتاب مرکزی مراجعه کنند.

اخبار تکمیلی مربوط به نشست نقد و بررسی گزیده غزلیات شمس، متعاقبا توسط ایبنا منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها