چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
نمایشنامه «بازی» در شیراز رونمایی شد

فارس- نمایشنامه «بازی» اثر «لوئیس بریانت» با ترجمه محمود معصومی در موسسه آموزش عالی هنر شیراز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، در این جلسه که شامگاه سه‌شنبه ۱۸ مهرماه جاری با حضور دانشجویان ادبیات نمایشی و برخی از چهره‌های ادبیات نمایش برگزار شد، پس از سخنان کوتاه مترجم این اثر، نمایشنامه‌خوانی «بازی» باحضور محمود معصومی برگزار شد.

بازی، یک نمایشنامه تک پرده‌ای از لوئیس بریانت، نمایشنامه‌نویس، نویسنده و شاعر آمریکایی است که انقلاب اکتبر را نیز تاریخ‌نگاری کرده است. بریانت این نمایشنامه را در سال ۱۹۱۶ میلادی در نیویورک به چاپ رساند و محمود معصومی در سال ۲۰۲۳ آن را به فارسی ترجمه کرد.


مترجم این نمایش‌نامه در این نشست، گفت: دلیل انتخاب این نمایشنامه زیبا و پر چالش برای ترجمه، اول این بود که تاکنون این اثر به زبان فارسی ترجمه نشده و دوم اینکه چالش میان مرگ و زندگی، همیشه برای من یک موضوع جذاب و چالشی بوده است که در این نمایشنامه  تک‌پرده‌ای، لوئیس بریانت به زیبایی و از دیدگاه متفاوت و به شکل و فرم  یک بازی، آن را به نمایش در آورده است.

وی ادامه داد: به عنوان مترجم این اثر به دلیل تحصیل در مقطع ارشد کارگردانی تئاتر سعی کردم که متن نمایشنامه به عنوان یک مترجم که تحصیلات آکادمی در این رشته را داشتم، برای خواننده راحت و روان باشد.

به گزارش ایبنا؛ کتاب نمایشنامه‌ «بازی» در ۳۸ صفحه با یکصد شمارگان از سوی نشر سیه در شیراز منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها