شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی- ایرانی برگزار شد

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی- ایرانی ویژه بانوان کتابخانه‌های عمومی شهر تهران همزمان با نخستین روز از هفته فرهنگی تهران در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی- ایرانی ویژه بانوان کتابخانه های عمومی شهر تهران همزمان با اولین روز از هفته فرهنگی تهران در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

همزمان با نخستین روز از هفته فرهنگی تهران کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی – ایرانی با شعار تهران؛ هویت و سبک زندگی با تدریس حوریه روشنی دوست؛پژوهشگر، استادحوزه و دانشگاه  و با حضور پرشور مادران عضو کتابخانه‌های عمومی شهر تهران عصر روز جمعه 14 مهر ماه در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

حوریه روشنی دوست؛پژوهشگر، استادحوزه و دانشگاه گفت: هدف از برگزاری چنین گارگاه هایی این است که بتوانیم به سهم خود با کمک همدیگر نقشی در کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم؛ دشمنان اسلام با ترفندهای مختلف به دنبال فاصله‌گرفتن زنان از اسلام و ترویج افکار مسموم بر علیه این قشر هستند لذا با توجه به گستردگی ابعاد مختلف زندگی، توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی براساس مبانی دینی یکی از نیازهای اصلی خانواده‌ها است.
 
مدرس کارگاه گفت: همدلی و با هم بودن از تاکیدات سیره نبوی و بزرگان دین است و امروز صیانت از حریم خانواده‌ها بسیار ضروری است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی از راهکارهای مقابله با سبک زندگی غربی و غیراسلامی برجسته کردن تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی ایرانی است.
 
وی افزود: سبک زندگی اسلامی و ایرانی ما فرهنگی غنی است که باید به آن توجه کنیم و به این اصالت اسلامی و ایرانی خودمان افتخار کرده و آن را حفظ کنیم؛عوامل متعددی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی اثرگذارند که در این میان رسانه‌ها از مهم‌ترین این عوامل قلمداد می‌شوند.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران روشنی دوست با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی به معنای چشم‌پوشی از لذات و نعمات نیست، گفت: با فراگیری فنون و روش‌های زندگی اسلامی ایرانی می‌توان پله‌های موفقیت و سربلندی را طی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها