شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
بازدید داوران هشتمین دوره پایتخت کتاب از برنامه‌‌‌های کتابخوانی اوز

فارس- ۷ نفر از داوران جشنواره پایتخت کتاب از تهران و مرکز استان فارس از برنامه‌های ترویج کتابخوانی شهر اوز بازدید و برنامه‌ها را  ارزیابی کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اوز، اسماعیل جان‌علی‌پور مدیرکل دفتر مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا اسفاری معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الله غلامعلی دبیر شورای اجتماعی کشور، غلامرضا خوش اقبال معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نیره محمدی رئیس کارگروه فرهنگی اداره کل، سید روح الله حسینی معاون عالی اداره کل کتابخانه‌ها و محمد سمیعی مسئول فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این بازدید حاضر شدند.

پس از بازدید هیئت داوران از برنامه‌های کتابخوانی در مجموعه زندان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری اوز محمدی فرماندار این شهر ضمن خوش آمدگویی و‌ تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص)، گفت: محور فعالیت‌‌ها و برنامه‌های فرهنگی شهرستان اوز کتابخوانی است. 

وی با اشاره به اینکه نقش خیرین و مردم در این شهر مشهود است به افتتاح ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز توسط خیریه شیخ عبدالقادر فقیهی پرداخت و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اذعان داشت که در هیچ شهری ساختمان اداری را نیکوکاران نساختاند.

شیخ عبدالقادر فقیهی نیکوکار و نیک‌اندیش اوزی نیز در بخشی از سخنان خود گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه‌ای بود که در راستای فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی که اهالی فرهنگ و هنر و ادب شهرستان داشتند تقدیم شد تا هنرمندان ابتدا صاحب خانه اصلی برای خودشان بشوند و سپس در این مجموعه که قرار است تالار و سالن چند منظوره و ساختمان آموزشی هم ساخته شود دولت با کمک خیرین و مشارکت مردم بتواند هرچه سریعتر آرزوی دیرینه این شهر فرهنگی که داشتن سالن و مکانی برای فعالیت‌های بیشتر است را به سرانجام برساند.

ابراهیم احمدی به نمایندگی از دبیرخانه کتاب اوز، نیز در این مراسم تاریخچه‌ای از تاسیس مدرسه نوین، مشاهیر و مشارکت مردم اوز در کارهای فرهنگی ارایه کرد و سپس توضیحاتی درباره فعالیت ۸ ساله اوز در جشنواره پایتخت کتاب داد و گفت: در این برنامه ۳ هدف تامین زیرساخت‌های کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و تاثیر کتاب در رفتار، گفتار و کردار شهروندان پیگیری می‌شود.

وی از مشارکت همگانی به ویژه نیکوکاران فرهنگی و استمرار به عنوان ۲ ویژگی اوز در برنامه‌های ترویج کتابخوانی یاد و اظهار امیدواری کرد که  ۱۰ مهر؛ سالگرد ارتقای اوز به شهرستان شاهد باشیم اوز در زمینه ترویج کتابخوانی نیز به آن چه استحقاق دارد، برسد.

اجرای شاهنامه‌خوانی و سایر برنامه‌ها توسط نونهالان نورا شریفی، تسنیم شریفی و آلما ارژنگ، اعلام اسامی اعضای دبیرخانه به ریاست محمد رسول رفعتی و دیگر اعضا شامل مسعود کراماتی، فروغ هاشمی، جعفر راستگو، فریبا برازنده، ساسان پیرزاد، محمد رفیع راوند، سنا ملاحت، فوزیه زارع، فریده ملتفت، رامش رحمانپور، گلی برازنده و اهدای لوح تقدیر به نیکوکاران و فعالین حوزه کتابخوانی برنامه بعدی در کانون پرورش فکری اوز بود. همچنین بازدید از موزه «عروسک و مشاهیر»، کتابخانه بانو و فعالیت‌های باشگاه آبان دانشگاه آزاد اسلامی اوز از دیگر برنامه‌ها بود.


همچنین داوران از برنامه‌های ترویج کتابخوانی کتابخانه توران بانو آموزشگاه کرانی، کافه کتاب وانیلا، کتابخانه‌های شهرداری، کتابخانه ام‌الخیر و مجتمع علوم دینی و کتابخانه عمومی بازدید کرده و  کتابخانه تخصصی مادر و کودک توماج را مورد توجه قرار دادند.

در ادامه بازدید به صورت میدانی از میدان کتاب، کافه کتاب بادگیر، سرای زرنگار (خانه فرهنگ )و دبیرخانه  کتاب اوز انجام شد. نمایشگاه انجمن دوستداران کودک اوز،کوچه شادی ،هتل سنتی نریمان که میزبان انجمن ادبی تائب در نشست مولوی شناسی بود و موزه مردم شناسی اوز و نمایشگاه آثار مرحوم شیخ عبدالعزیز قاضی زاده از دیگر اماکنی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش ایبنا؛ هیئت داوران پس از حضور در فیشور که از روستاهای دوستدار کتاب شهرستان اوز است از پارک کتاب خیرساز فیشور و فعالیت‌های کتابخوانی روستا بازدید و  شهرستان اوز را به مقصد شیراز  برای بازدید از برنامه های کتابخوانی شهر صدرا که از دیگر شهرهای دوستدار کتاب ایران است، ترک کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها