چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
چاپ اول کتاب مفاخر یزد منتشر شد/ معرفی ۱۱۰ نفر از مفاخر یزد

یزد - مدیر گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد گفت: ۱۱۰ نفر از مفاخر در قالب کتاب «مفاخر یزد» به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد معرفی می‌شوند.

علیرضا ثواچه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در یزد، با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد و اهمیت معرفی این شهر جهانی به گردشگران گفت: از آنجا که بافت تاریخی شهر یزد ثبت میراث جهانی شده است هر ساله در ماه‌های متفاوت میهمانان زیادی داریم که وارد این استان شده و با فرهنگ، تمدن ایرانی و اسلامی و آداب و رسوم یزد کهن آشنا می‌شوند.

وی افزود: ما بخش‌های ملموس و ناملموس زیادی در شهر یزد داریم که متناسب با تاریخ قدیم این شهر و قابل مشاهده است و در این راستا گردشگرانی که در این استان و شهر یزد وارد می‌شوند در ابتدا به دنبال این بنا‌ها و مکان‌ها هستند.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد بیان کرد: اما در این راستا بخش‌های از تمدن یزد را نمی‌توان مشاهده کرد که نیاز به معرفی به گردشگران و می‌همانان غیر بومی داریم.

ثواچه گفت: یکی از این موارد در خصوص مفاخر شهر یزد است که در طول تاریخ پر فراز و نشیب شهر یزد ثبت شده‌اند و اتفاقات زیادی را در حوزه‌های متفاوت ایجاد کرده‌اند که معماران، خوشنویسان، ورزشکاران و حتی شهدا از جمله این افراد هسستند.

وی ادامه داد: تا الان کتاب‌های زیادی در خصوص این مفاخر توسط نویسندگان خوش ذوق یزدی منتشر شده است اما این کتاب‌ها ممکن است که کمتر مورد استقبال قرار گرفته و در دسترسی باشد.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد گفت: ما در استان چند هزار نفر مفاخر داریم که واقعاً به برخی از این افراد پرداخته نشده است و بخشی نیز معرفی شده است.

ثواچه بیان کرد: در این راستا ما بر آن شدیم که در ابتدا ۱۱۰ نفر از این چهره‌ها را در قالب کتاب به مردم معرفی کنیم که اطلاعات اولیه از این افراد ارائه شده و به معرفی آن‌ها بپردازیم.

وی افزود: این کتاب به کمک دکتر ملک ثابت و بهادری، دو نفر از نویسندگان یزدی جمع‌آوری، گردآوری و تدوین شد و به چاپ رسید.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد بیان کرد: این کتاب چاپ اول است که با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تهیه، تدوین و چاپ است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط