پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
سخن از شمس گفتن ریشه در اندیشه انسانی دارد

آذربایجان‌غربی - رئیس شورای اسلامی شهر خوی گفت: سخن از شمس گفتن، ریشه در اندیشه انسانی دارد، شمس صرفا یک عارف نیست بلکه بیانگر ویژگی‌های ویژه انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، حمیدرضا عمرانی صبح پنج‌شنبه، در نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا با حضور اساتید، علاقه مندان و دوستداران شمس تبریزی در شهر دارالقرار شمس خوی که در سالن مجتمع آموزشی فرهنگی بوتراب آغاز به کار کرد، گفت: سخن از شمس گفتن، ریشه در اندیشه انسانی دارد چرا که شمس صرفا یک عارف نیست بلکه بیانگر ویژگی‌های ویژه انسانی است.

رییس شورای اسلامی شهر خوی و نائب رئیس هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی افزود: تاریخ شهرستان خوی غنی است و این شهردر طول تاریخ در ابعاد انسانی و رویدادهای مختلف اجتماعی و ابعاد اندیشه‌های عارفانه و رشادت‌ها و حوزه‌های مختلف دینی، نقش بسیار موثری داشته است.

وی ادامه داد: امروز مدیریت شهری خوی در کنار شورای اسلامی شهر گام‌های بلندی را در شکل‌گیری این همایش‌ها، جشنواره‌ها و کنگره‌ها برمیدارند و همچنان این مسیردهی برای رونق بخشی به بیان اندیشه‌های متعالی انسانی جاری در تمدن ایران اسلامی ادامه دارد و تلاش می‌کنیم که با رونق بخشی به فضای فرهنگی و توسعه آن امکان پیوند شهر خوی به شهرهای بزرگ فرهنگی را فراهم سازیم.

این مسئول گفت: آرامگاه  شمس تبریزی که در شهر تاریخی خوی واقع شده، به عنوان مرکز توجه شمس و مولانا شناسان ایران و جهان و شیفتگان عرفان و ادب ایرانی اسلامی است و هر ساله شاهد برگزاری همایش در این شهر هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی احداث آرامگاه شمس تبریزی را یکی از مهمترین مطالبه مدیریت شهری  عنوان کرد.

عمرانی افزود: ازسال 1397 که همکاری موسسه تولیت شمس تبریزی با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با امضای تفاهم‌نامه همکاری در برگزاری این رویداد بین المللی آغازشده  و موسسه استنادی علوم جهان اسلام نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا را به رسمیت شناخته و کد بین المللی این رویداد را صادر کرد.

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه آثار چاپ سنگی تصویرگر برجسته خویی دوره قاجار ، میرزا علیقلی خویی نیز همزمان با آغاز نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا افتتاخ شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها