سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
روزانه 100 هزار نفر از نمایشگاه بازدید می‌کنند/ ایران؛مهمان ویژه نمایشگاه کتاب بغداد 1445

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد، بیست‌و‌چهارمین دوره این رویداد را رکورد‌دار فروش ادوار این رویداد اعلام کرد و برای حضور جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مهمان ویژه این رویداد ابزار امید‌واری کرد.

عبدالوهاب الراضی، در گفت‌وگو‌ با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با تأکید بر ارتباط دوستانه و اشتراکات دو ملت و دولت ایران و عراق بیان کرد: بیش از 600 ناشر در بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد حاضر هستند؛ علاوه‌بر ناشران داخلی تعدادی از غرفه‌ها به نمایندگی ناشران خارجی در این رویداد حضور دارند.  
وی با اشاره به ناشران خارجی حاضر در بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب بغداد افزود: در مجموع ناشران 16 کشور خارجی از‌ جمله ایران، ترکیه و کشور‌های عربی در این رویداد حاضر هستند. بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب بغداد در 10 هزار متر مربع در سالنی برگزار می‌شود که بزرگترین مساحت نمایشگاهی بغداد است. مغرب، کشور مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است. در تلاش هستیم ایران، مهمان ویژه دوره بعدی باشد.

الراضی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در نمایشگاه کتاب بغداد گفت: نشست‌های تخصصی در موضوعات مختلف علمی، سیاسی، ادبی و دینی با حضور مهمانان خارجی از کشور‌های مختلف برگزار می‌شود. یکی از نشست‌ها به بررسی رابطه دوستی ایران و عربستان اختصاص داشت که به دلیل حضور نیافتن ناشر مورد نظر عربستانی در این دوره نمایشگاه امکان برگزاری آن فراهم نشد.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد و رئیس اتحادیه ناشران عراق درباره تعامل با بازدید‌کنندگان از این رویداد بیان کرد: بررسی و رفع آنی مشکلات احتمالی بازدید‌کنندگان و ناشران، همچنین استقبال از مهمانان که عادت عرب‌ها است، می‌طلبد تا من و سایر همکارانم، به‌ اصطلاح در میدان حاضر باشیم.
   
الراضی درباره بازدید رئیس جمهور عراق از نمایشگاه کتاب بغداد گفت: رئیس جمهور از حضور ناشران خارجی از‌ جمله کشور‌های عربی، ترکیه  ایران و سایر کشور‌ها ابراز خوشحالی کردند. در جریان این بازدید قول دادند، سال آینده از نمایشگاه کتاب بغداد حمایت کنند.

وی درباره اختصاص یارانه به بازدید‌کنندگان نمایشگاه کتاب بغداد، آمار بازدید و میزان فروش ناشران، بیان کرد: با توافق بین مسئولان نمایشگاه و برخی وزارتخانه‌‌ها، مبلغ 25 هزار دینار یارانه خرید کتاب، معادل 800 هزار تومان به بازدیدکنندگان اختصاص پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره میزان بازدید و فروش نمایشگاه کتاب بغداد گفت: تخمین می‌زنیم روزانه بین 80 تا 100 هزار نفر از نمایشگاه بازدید می‌کنند. می‌توانیم بگوییم قطعا بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بغداد، از نظر میزان فروش رکورددار همه دوره های گذشته است.  
 
الراضی درباره مشابهت‌ها و تفاوت‌های نمایشگاه کتاب تهران و بغداد گفت: چند دوره در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشتم که در فضای وسیعی برگزار می‌شود. امید‌واریم در سال‌های بعد امکان برگزاری نمایشگاه کتاب بغداد را در وسعتی بالاتر مانند نمایشگاه تهران را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها