دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
هنر و ادبیات در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت نقش اساسی دارد

آذربایجان‌‌غربی - مسئول بسیج هنرمندان استان آذربایجان‌غربی گفت: هنر و ادبیات در انتقال و جاودانگی فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع از کشور، نظام و ملت، بسیار اساسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، سرهنگ زاده‌علی عصر دوشنبه در محفل شعر شاعران انقلابی ارومیه با عنوان «روایت پایداری»، که در مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس، این بود که انسان‌ها را از وابستگی به زرق و برق و جاذبه‌های دنیا، به وارستگی معنوی رساند.

وی  هفته دفاع مقدس را به هنرمندان و ادبا و شعرای متعهد تبریک گفت و افزود: تاثیر هنر و ادبیات در انتقال و جاودانگی فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از کشور و نظام و ملت، بسیار اساسی است.

مصطفی قلیزاده‌علیار، مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان نیز در این محفل با اشاره به اهمیت ادبیات و هنر دفاع مقدس، گفت: ایران امروز هم در دفاع مقدس است و هر روز شهید می‌دهد تا این مملکت و نظام و ملت سرافراز بماند.

وی افزود: در این عرصه اهل فکر و فرهنگ، قلم و هنرمندان نقش اول دارند تا این حماسه‌های وطنی، ملی،  دینی و تاریخی ملت را برای نسل امروز بازخوانی و منتشر کنند و برای نسل‌های آینده ماندگار گردانند.

به گزارش ایبنا، در این محفل علی امامی، علی صلاحلو، محمدرضا قربانی، تبسم شدتی، ویدا افضلی، فریده حلاجی، میلاد حافظ، مهدی پاکروی، سید تیمور جامعی، زهرا کریم‌زادگان، خدیجه حسنپور،شیدا مرادیان، غلامعلی کریمی، حیدر بابایی، علیرضا نیکزاد، محمدتقی آقازاده، اتابک تیموری از جمله شعرایی بودند که شعرهای خود را در حوزه دفاع مقدس خواندند. 

 ابوطالب معصوم‌زاده، شاعر و از رزمندگان دوره دفاع مقدس نیز در این محفل خاطره‌گویی کرد و در پایان نیز از شعرای حاضر تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها