شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سایر نمایشگاه‌ها قابل قیاس نیست

مدیر انتشارات دارالتمکین گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سایر نمایشگاه‌ها قابل قیاس نیست. حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مانند سفر اربعین است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ساجد ابوحیدر، مدیر انتشارات دارالتمکین با اشاره به فعالیت‌های این انتشارات در بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد گفت: کتاب‌های ترجمه شده از آثار آیت‌الله خامنه‌ای، کتاب‌هایی با موضوع شهدای عراق، سوریه، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و کتاب‌های مرتبط با شهدای عراقی از جمله آثاری است که در این نمایشگاه از سوی انتشارات دارالتمکین عرضه شده است.

وی افزود: محتوای کتاب‌های شهدای عراقی درباره جنگ تحمیلی و اشغال توسط آمریکا و جنگ با داعش است؛ در این خصوص توانستیم به مرحله‌ای از موفقیت برسیم که آن‌ها را ثبت و به لحاظ ادبی پرورش دهیم.
  
 مدیر انتشارات دارالتمکین درباره فعالیت‌های انتشارات دارالتمکین اظهار کرد: بیش از ۷۰ عنوان کتاب از سوی این انتشارات روانه بازار نشر شده است که از این تعداد ۵۵ نسخه به موضوع شهدا اختصاص دارد؛ همچنین آثاری را برای کودک و نوجوان از زبان فارسی برای ترجمه انتخاب کرده‌ایم که ترجمه آن‌ها سال آینده آماده و منتشر می‌شود.
 
 ابوحیدر با بیان اینکه پنجمین حضور انتشارات دارالتمکین در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد است، افزود: این انتشارات علاوه‌بر حضور در این نمایشگاه در سایر نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و حتی در دانشگاه‌ها شرکت می‌کند. حضور در نمایشگاه، بین انتشارات و مردم ارتباط مستقیم برقرار می‌کند. انتشارات ما دو دوره در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و سال گذشته در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در قم شرکت کرد.
 
 مدیر انتشارات دارالتمکین به مقایسه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سایر نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب پرداخت و توضیح داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سایر نمایشگاه‌ها قابل قیاس نیست. حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مانند سفر اربعین است چرا‌که مردم ایران مانند مردم عرب اهل فرهنگ هستند.
 
ساجد ابوحیدر گفت: در عراق تعداد ناشرانی که به نشر عقاید اسلامی اهتمام داشته باشند، کم است. اما انتشارات دارالتمکین در این راه قدم گذاشته است و کتاب‌هایی برای جوانان و نوجوانان چاپ می‌کند و تلاش می‌کند کتاب‌های خوبی به دست این گروه از مخاطبان برساند. تاکنون نیز کتاب‌هایی از آثار آیت‌الله خامنه‌ای و جنگ عراق چاپ کرده‌ایم.
 
 بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با حضور ناشرانی از کشورهای عراق، ایران، لبنان، مصر، مراکش، سوریه، آمریکا، اردن، امارات متحده عربی، کویت، ترکیه و عربستان از بیست‌وهفتم شهریور تا پنجم مهرماه ۱۴۰۲ میزبان علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها