سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس بازهم افتتاح نشد

زنجان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: تکمیل فاز نخست باغ موزه فرهنگی زنجان تا هفته دفاع مقدس انجام نمی‌شود و افتتاح به زمان دیگری موکول شد.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس 432 برنامه توسط اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های این ایام افتتاح مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس بود، اضافه کرد: متاسفانه به علت آماده نشدن زیرساخت‌ها افتتاح این مجموعه به زمان دیگری موکول شد.

موسوی با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته بخشی از این باغ موزه کتابخانه جامعی از آثار تالیف شده در رابطه با جنگ خواهد بود که شامل فیلم، کتاب، دفترچه خاطرات شهدا، آثار مکتوب شده تاریخ شفاهی خواهد بود، افزود: بیش از 150 هزار سند از شهدا گردآوری شده است که در این بخش در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان اضافه کرد: در نهایت تا پایان سال جاری فاز نخست این مجموعه یعنی قسمت ادرای و اسناد و کتابخانه افتتاح و مابقی سال آینده تکمیل می‌شود.

موسوی با تأکید بر پیگیری برای اختصاص بودجه به منظور تکمیل این مکان فرهنگی، گفت: قطعا افتتاح این مرکز تاثیر بسزایی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس خواهد داشت.

وی در ادامه به سایر برنامه‌های هفته دفاع مقدس از قبیل افتتاح سه یادمان شهدا و دیدار با خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای برنامه‌های موضوعی در حوزه دفاع مقدس محدود به این هفته نباشد و در طول سال استمرار داشته باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان 3535 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: قطعا واکاوی زندگی این شهدا و خاطره‌نویسی و چاپ و نگهداری اسناد مربوط به این عزیزان گنجینه عظیم برای استان خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها