دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
ثبت 5 اثر تاریخی کتابخانه وزیری یزد در فهرست آثار ملی کشور

یزد - رئیس کتابخانه وزیری یزد با اشاره به اهمیت معرفی آثار تاریخی کتابخانه وزیری یزد، از ثبت 5 اثر تاریخی این کتابخانه به عنوان آثار ملی کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام مظفر سالاری رئیس کتابخانه وزیری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، از ثبت 5 اثر تاریخی موجود در کتابخانه وزیری یزد در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
 
وی افزود: یک نسخه قرآن خطی موجود در مخزن نسخ  خطی و 4 اثر تاریخی از آثار موجود در موزه وزیری (اعم از دو سند و دو ظرف) با پیگیری این سازمان در سال گذشته در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. 
 
رئیس کتابخانه وزیری یزد ادامه داد: قرآن مجید به خط مرحوم علیرضا ابن حاج محمدجعفر خوشنویس به عنوان این نسخه قرآنی، دو سند تاریخی شامل فرمان ناصرالدین شاه قاجار در مورد برقراری اضافه مواجب میرزا فضل علی‌خان و فرمان مظفرالدین شاه قاجار خطاب به جلال الدوله حكمران یزد، از جمله آثار نفیس موزه وزیری است که به ثبت ملی رسیده است. 

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: مشربه مسی دسته‌دار دارای كتیبه به سال 1282 هجری قمری و تنگ و ترش بالا، آب‌میوه‌گیری مسی نیز به عنوان اثر دیگری است که به ثبت رسیده است.
 
وی گفت: هدف ما معرفی آثار تاریخی و باستانی استان یزد به جهانیان است که با ثبت جهانی این آثار به نحوی می توانیم از آنها در ویترین جهانی یاد کنیم.
 
رئیس کتابخانه وزیری یزد ادامه داد: بر اساس سیاست های آستان قدس رضوی در زمینه ثبت آثار ملی ما نیز سعی داریم در استان یزد این سیاست را دنبال کنیم تا بتوانیم آثار با ارزش این کتابخانه را به جهانیان معرفی کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط