دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
شهید صدرزاده از نتایج توجه مسجد به کارکرد تربیتی است

قم - رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه کارکرد مسجد در تربیت جوانان مومن انقلابی سرآغازی برای نقش آفرینی مساجد در تربیت جوانان مومن، انقلابی است، تصریح کرد: شهید صدرزاده از پیامدهای توجه مسجد به کارکرد تربیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز دوشنبه همزمان با روز جهانی مسجد و «اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد» با عنوان «مثل مصطفی» و همچنین «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» در مسجد جمکران گفت: یکی از کارکردهای مساجد در دوران دفاع مقدس تربیت جوانان مومن و انقلابی بود و ما شاهد بروز جوانانی بودیم که از مساجد به میدان‌های نبرد عازم شدند.
 
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه شهید مصطفی صدرزاده یکی از پیامدهای توجه مسجد به کارکرد تربیتی بود، اضافه کرد: کارکرد مسجد در تربیت جوانان مومن انقلابی امروز با تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتابی که به عنوان معرفی شخصیت این شهید به رشته تحریر آمده است سرآغازی برای نقش آفرینی مساجد در تربیت جوانان مومن، انقلابی است.
 
وی افزود: همه ظرفیت‌ها در استان‌ها، شهرستان‌ها و نهادهای انقلابی و بسیج مستضعفین در اختیار نوجوانان و جوانان است.
 
سلیمانی تاکید کرد: شهدا گنجینه‌های ایران اسلامی هستند و شخصیت‌های شهدا باید با روش‌های هنرمندانه و جذاب به نسل جوان معرفی شود.
 
وی یادآور شد: نوجوانان و جوانان ملت ایران تشنه شناختن شخصیت شهید صدرزاده و شهدای ایران اسلامی هستند و این رسالت بر دوش فعالان مساجد است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین نقش محلات را در شکل گیری جامعه مهدوی مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: محلات باید همه کارکردهای خود را مدنظر قرار دهند و در جهت حل مسائل محلات اسلامی به کار گیرند.
 
وی گفت: ۱۶ هزار مسجد در کل کشور این اهداف را در دستور کار خود قرار دادند و راهبری این امر بر عهده ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استانهاست.
 
سردار سلیمانی ادامه داد: نوجوانان و جوانان از این برنامه ها استقبال می‌کنند و همه ظرفیت‌ها برای تربیت جوانان مومن و انقلابی مسجد وجود دارد.
 
وی عنوان کرد: اولین اجلاس تکریم فعالان مساجد همراه با رونمایی از تقریظ دو اثر شهید مصطفی صدرزاده برگزار می‌کنیم و این اجلاس تجدید میثاق و عهدی با رهبر معظم انقلاب است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها