سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
روند قرار گرفتن صدرا و اوز در میان گزینه‌های پایتختی کتاب ایران

فارس- معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نحوه حضور شهرهای اوز و صدرا در میان گزینه‌های پایتختی کتاب ایران را تشریح کرد.

غلامرضا خوش‌اقبال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، اعلام کرد: بعد از مدت زمان دقیق و کارشناسانه در ۱۵ مرداد جاری نتیجه انتخاب پایتخت ایران مشخص و دو نماینده انتخابی فارس یعنی شهر اوز و شهر صدرا توانستند از میان ۱۰۵ شهر جزء ۱۲ شهر برگزیده باشند که شهر اوز با کسب ۵۰ امتیاز در صدر جدول و شهر صدرا با کسب ۳۲ امتیاز در مقام هفتم جدول شهرهای برگزیده است. 

وی با بیان اینکه قطعا این کار مهم با هماهنگی نماینده این دو شهر و همکاری دستگاه‌های مرتبط استان فارس تحقق یافت، افزود: امید این می‌رود این سیر متعالی در تمامی زمینه‌ها  از جمله فرهنگی و دو جشنواره پیش رو دیگر در حوزه فرهنگ که شامل جشنواره فیروزه و جشنواره روستاها و عشایر دوستدارکتاب است نیز محقق شود.

به گفته خوش‌اقبال، هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در حالی به مرحله داوری رسیده است که ۱۰۵ شهر از نقاط مختلف کشور در این جشنواره شرکت کردند و داوطلب و مشتاق کسب عنوان پایتختی کتاب هستند و ۱۲ شهر به مرحله پایانی داوری رسیدند تا با تدارک بازدیدهای میدانی و راستی‌آزمایی و سنجش توان شهرها در اجرای ایده‌های ارائه شده، پایتخت کتاب انتخاب شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با یادآوری اینکه پایتخت کتاب ایران یک رویداد ملی ترویج کتابخوانی است، ادامه داد: توجه به کارنامه و برنامه‌های شهرهایی که ضمن برخورداری از پیشینه‌ درخشان فرهنگی و اهتمام به تقویت زمینه‌های توجه به کتاب دارند، با شرکت در این رویداد نسبت به ارائه برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار برای رونق کتابخوانی اقدام می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها