دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
«ارنست و سلستین» و ماجراهای به یادماندنی‌شان

انتشارات سندباد (واحد کودک و نوجوان انتشارات سفیر اردهال) مجموعه «ارنست و سلستین» به قلم گابریل ونسان را با ترجمه لعیا جعفری‌نیا منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه «اِرنِست و سِلِستین» ماجراهای جالب و بامزه دو موجود دوست‌داشتنی است؛ خرسی مهربان با قلبی بزرگ به نام «ارنست» و یک موش کوچک بازیگوش به نام «سلستین». قصه‌های این مجموعه با تصاویر زیبای آبرنگ و موضوعات محبوبی مانند مهربانی، دوستی و تلاش اثری به یادماندنی برای کودکان خلق کرده‌اند.

گابریل ونسان در مجموعه «ارنست و سلستین» داستان‌های ساده‌ای با مفاهیم انسانی برای کودکان درباره یک خرس و یک موش که با هم دوست‌شده‌اند و زندگی ‌می‌کنند، نوشته است. تصویرگری ونسان برای این کتاب‌ها بسیار منحصربه‌فرد است و با خطوطی ظریف و رنگ‌هایی سرد با لبه‌هایی محو، توجه خواننده را بر حیوانات متمرکز می‌کند.

تمام داستان‌های این مجموعه بر پایه دوستی این دو حیوان که طبیعتا و در دنیای واقعی به هیچ‌وجه نمی‌توانند هم‌زیستی داشته باشند، شکل می‌گیرد. خرسی که موش یکی از غذاهای موردعلاقه اوست، با یک موش کوچک دوست شده و زندگی می‌کند. آنها دوستانی واقعی هستند که با عطوفت و بسیار همدلانه و صادقانه با یکدیگر رفتار می‌کنند.

انیمیشن «ارنست و سلستین» نیز در سال ۲۰۱۲ به نویسندگی و کارگردانی دانیل پنک با همکاری دو کشور فرانسه و بلژیک از روی این مجموعه ساخته شد که توانست جایزه بزرگ انجمن منتقدان بلژیک را ببرد و از سوی انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس به عنوان بهترین فیلم انیمیشن انتخاب شود. به علاوه این فیلم، اولین انیمیشنی است که جایزه ماگریت را هم از آن خود کرده است.

عناوین این مجموعه عبارت‌اند از: در عکاسی، به گردش می‌روند، اتاق ژوزفین، بازیگوشی سلستین و روزی روزگاری.

گابریل ونسان با نام اصلی مونیک مارتین در سال ۱۹۲۸ در بروکسل بلژیک به دنیا آمد و سال ۲۰۰۰ از دنیا رفت. تا قبل از سال ۱۹۸۰ او فقط یک نقاش آبرنگ بود؛ اما از آن سال به بعد با تألیف مجموعه «ارنست و سلستین» و نقاشی جذاب و قشنگ آن به شهرت جهانی دست یافت. نام هنری او ترکیب دو اسم مادربزرگ و پدربزرگش است. همچنین بنیادی به نام مونیک مارتین به یاد او در بلژیک تأسیس شده است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
-هشت روز دیگه، خاله ژوزفین می‌رسه! اتاقشو اینجا درست می‌کنیم...
-اینجا! اما این غیرممکنه، ارنست! ... با چی؟ تو هر چی توی اتاق زیرشیروانی بود، فروختی...
تازه، بارون توی این اتاق می‌زنه! بعدش، تو که ژوزفین رو می‌شناسی... .
اما ارنستِ مبتکر ایده‌ای دارد!
بیرون در خیابان‌ها و سطل‌های زباله، زیباترین گنج‌ها پنهان شده‌اند.

انتشارات سندباد (واحد کودک و نوجوان انتشارات سفیر اردهال) مجموعه پنج‌جلدی «ارنست و سلستین» را هر کدام در ۲۸ تا ۳۲ صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای هر جلد ۵۰ هزار تومان برای کودکان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها