شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
لزوم استفاده از روش‌های خلاقانه در جذب مخاطبان کتابخانه‌های عمومی

لرستان - فرماندار خرم‌آباد بر لزوم استفاده از روش‌های خلاقانه در جذب مخاطبان کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، محمدباقر احمدی صبح شنبه در  جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خرم‌‌آباد بر مقوله مطالعه کتاب و تاثیرگذاری آن برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد و اظهار داشت: نهادینه کردن عادت به مطالعه، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی در جامعه باید استمرار داشته باشد.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبدیل مطالعه به فرهنگ عمومی، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد، افزود: توسعه کتابخانه‌های عمومی، محرکی قوی برای آشتی جوانان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی عنوان کرد: فراهم آمدن شرایط و دسترسی آسان مردم به کتاب در بحث سرانه مطالعه استان تاثیر مثبت و مضاعفی خواهد داشت.

فرماندار خرم‌آباد بر استفاده از راه‌حل‌های جدید برای جذب مخاطب به کتاب و کتابخوانی و اصلاح روش‌های قدیمی و جایگزین کردن روش‌های خلاقانه و موثر تاکید داشت و افزود: سبک زندگی و نگرش مردم در حال تغییر بوده و باید بر این اساس در موارد مختلف از روش‌های جدید و موثر بهره برد و در  جذب حداکثری مخاطبین به کتابخانه‌های عمومی نیز از روش‌های نوین باید استفاده کرد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه عنوان کرد: اهمیت کار فرهنگی در جامعه ما بیشتر از فعالیت‌های دیگر است.

کتاب و کتابخوانی با به یک گفتمان تبدیل شود

زندیه با بیان اینکه مطالعه در ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی را ایفا می‌کند، عنوان کرد: کاهش جرایم در جوامع توسعه یافته بیانگر کاربرد و کارکرد توجه ویژه به مطالعه است و همچنین کتابخانه‌ها به عنوان یک مجموعه فرهنگی هستند که در کاهش آسیب های اجتماعی تأثیر زیادی خواهند داشت.

زندیه با تاکید بر اینکه بدون توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی اعتلای فرهنگ تحقق نمی‌یابد، بیان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی باید به یک گفتمان تبدیل شود.

وی درباره کتابخانه مرکزی خرم‌آباد گفت: این کتابخانه در حال تجهیز بوده و در آینده بسیار نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و خدمات متنوع و گسترده‌ای را به مردم ارائه خواهد داد.

به گزارش ایبنا؛ برنامه‌ریزی مناسب برای افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، تسریع در تکمیل کتابخانه بوستان معلم از سوی شهرداری، واگذاری ساختمان واجد شرایط برای راه‌اندازی کتابخانه از سوی شهرداری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مربوط به کتاب و کتابخوانی از مصوبات این جلسه بود‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها