شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
طرح «آفتاب کتاب» در تمام کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در حال برگزاری است

آذربایجان‌غربی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: کلاس‌ها و کارگاه‌ها در قالب طرح «آفتاب کتاب» در تمام کتابخانه‌های عمومی از جمله کتابخانه مرکزی اورمیه برگزار می‌شود.

خدیجه معصومی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و به منظور کمک به غنی‌سازی اوقات فراغت کاربران کتابخانه همچنین فرهنگ سازی، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف هنری و علمی در کتابخانه مرکزی اورمیه در حال برگزاری است.

وی افزود: این کلاس‌ها و کارگاه‌ها در قالب طرح «آفتاب کتاب» در تمام کتابخانه‌های عمومی از جمله کتابخانه مرکزی اورمیه برگزار می‌شود و فرصت مناسبی فراهم آمده تا کتابخانه‌ها نقش اجتماعی خود را بهتر عملی کنند و در آموزش و فرهنگسازی جامعه سهیم باشند.

معصومی ادامه داد: نقاشی با مداد رنگی، زیبا نویسی با مداد، اوریگامی (کاغذ تا)، سیاه قلم سطح یک و دو و خوشنویسی از جمله کلاس‌های هنری بوده و برنامه‌نویسی و رباتیک، آموزش فلسفه برای کودک، نوشتن خلاق و تندخوانی از جمله کلاس‌های علمی و ادبی هستند که در حال برگزاری هستند.

این مسئول گفت: در برخی رشته‌ها به دلیل استقبال خانواده‌ها، افراد ثبت نام کننده به دو گروه تقسیم شد و کلاس‌های گروه دوم از اواسط مرداد ماه شروع خواهد شد همچنین در راستای توجه به نیازهای آموزشی گروه‌های خاص و تسهیل ارتباط عزیزان ناشنوا و نابینا با سایر افراد، کلاس‌های بریل‌آموزی و زبان اشاره ویژه همه  علاقمندان و آموزی نوشتاری زبان انگلیسی به خط بریل ویژه نابینایان و روشهای خواندن، جمله سازی و نقاشی ویژه ناشنوایان در حال برگزاری است.
 
معصومی افزود: با توجه به اهمیت بنیان خانواده، کارگاه‌های خانواده در موضوعات مختلفِ همسران و شیوه‌های حل تعارض بین زوجین، شیوه‌های شاد زیستن، رفتارهای پرخطر نوجوانان، شناخت و کنترل دوستی‌های دوره نوجوانی، ازدواج آسان و ... روزهای چهار شنبه غیر تعطیل رأس ساعت 17 در کتابخانه مرکزی اورمیه برگزار می‌شود و همه علاقمندان می‌توانند در این کارگاه‌ها به صورت رایگان شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: همچنین جلسات مطالعاتی مثنوی خوانی و مولوی شناسی روزهای سه شنبه غیر تعطیل ساعت 17 در محل سالن جلسات استاد شهریار در حال برگزاری است و همه علاقمندان ساعت دلنشین ادبیات می‌توانند در این محفل حضور یابند.

وی افزود: همچنین کارگاه آموزشی تقویت فن بیان در حال ثبت نام است و به زودی برگزار خواهد شد و جمع‌خوانی کتاب به منظور کمک به روان خوانی کودکان و افزایش اعتماد به نفس آنان، قصه‌گویی، کاردستی و ... روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در محل بخش کودک برگزار می‌شود و همه اعضا می‌توانند شرکت کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها