پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
پایان نمایش روضه « یک روز و هزار سال » با صدها تماشاچی

خراسان شمالی- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: نمایش روضه «یک روز و هزار سال » با ۴ اجرا و با حضور ۳۰ هنرمند بانو و با استقبال صدها تماشاچی در بجنورد پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) در بجنورد، اکرم صدیقی ظهر پنجشنبه در آخرین روز اجرای نمایش روضه « یک روز و هزار سال » در تالار حافظ بجنورد اظهار کرد: روضه نمایش« یک روز و هزار سال» تلفیقی از تعزیه، تئاتر و روضه است که با هدف تصویرسازی وقایع شهادت امام حسین(ع) و یارانش در ذهن مخاطب تولید شده است.
 
وی با اشاره به عوامل اجرای این نمایش، خاطر نشان کرد: دست اندرکاران این نمایش با تلاش و زحمتی که در به صحنه بردن این اثر نمایشی انجام داده اند؛ امیدوارم اجراهای دیگری را نیز در سطح استان داشته باشند.
 
صدیقی تصریح کرد: نورپردازی، لباس‌های تعزیه و شبیه‌خوانی و ایجاد فضای صحنه نمایش فوق العاده، همگی عملکرد خوب این هنرمندان را بر روی صحنه به نمایش گذاشته است.
 
وی افزود: نمایش «یک روز و هزار سال» به لحاظ محتوا، اثر بسیار قابل توجهی بود زیرا دختران بازیگر بیشتر از سنشان در این نمایش سنگ تمام گذاشتند.
 
صدیقی در خصوص فرآیند این نمایش گفت: روضه نمایش «یک‌ روز و هزار و شب» با محوریت عاشورای حسینی به کارگردانی سمانه کیخا و اثری از گروه نمایش آئینی اصیلا به روی صحنه رفته است.
 
وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام برای دیدن این نمایش گفت: با توجه به تجربه موفق و استقبال خوب از نمایشی که به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیه اجرا شد بر آن شدیم که این بار روضه نمایشی با موضوع عاشورا و شهادت امام حسین(ع) به روی صحنه ببریم و خوشبختانه این نمایش نیز با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. کیخا و اثری از گروه نمایش آیینی اصیلا به روی صحنه رفته است.
 
صدیقی در پایان گفت: موضوع این اجرا، به تصویر کشیدن مصائب امام حسین(ع) و اهل بیت و یارانش در روز عاشورا است و در نمایش «یک روز و هزار سال» به صحنه‌هایی پرداخته شد که در عاشورا اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها