چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
شب شعر «عشق و عطش» در شاهرود برگزار شد

سمنان- شب شعر «عشق و عطش» با موضوع اشعار آئینی ویژه سوگواره امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا با حضور علاقمندان در تکیه برنجی شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شاهرود، شب شعر «عشق و عطش» با موضوع اشعار آئینی ویژه سوگواره امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا با حضور علاقمندان به شعر آئینی، شعرا، اصحاب رسانه و مسئولان در تکیه برنجی شاهرود برگزار شد. 

محمد تقی یزدی رئیس ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایبنا، گفت: شب شعر «عشق و عطش» با موضوع اشعار آئینی ویژه ایام محرم با هدف ترویج شعر آئینی به خصوص در بین جوانان و همچنین آشنایی با آثار شعرای شهرستان شاهرود برگزار شد. 

یزدی با بیان اینکه این مراسم با همکاری انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه فرهنگی هنری چکامه روشن سخن، دفتر خادمیاران رضوی، دفتر بسیج هنرمندان، دفتر بسیج رسانه، کانون فرهنگی هنری شعر پازینه، موزه آب و تکیه برنجی شاهرود برگزار شد، افزود: شاهد استقبال پرشور مردم شاهرود از این مراسم بودیم که نشان می دهد تا چه میزان دل در گرو معارف اهل بیت(ع) و هنر آئینی دارند. 

رئیس ارشاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه تلاوت قرآن کریم، شعرخوانی، دکلمه های عاشورایی، اجرای مداحی با حضور پیشکسوتان عرصه شعر آئینی شاهرود از جمله بخش های این مراسم بود که در تکیه تاریخی برنجی برگزار شد. 

یزدی شعر آئینی را یکی از مهمترین راه های تبیین دانست و تاکید کرد: شعر آئینی به خصوص برای جوانان بسیار تاثیرگذار است چرا که زبان متفاوت و هنرمندانه ای در ارتباط گیری و تبادل معارف اهل بیت(ع) دارد که در جوان، اثرگذار خواهد بود. 

در این مراسم اعضای انجمن شعر شاهرود به خوانش آخرین اشعار خود پرداختند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها